توریست‌های تیم ملی در قطر را بشناسید

از احسان اصولی تا شیرازی و الی آخر

توریست‌های تیم ملی در قطر را بشناسید


نکته‌ای که مورد توجه خبرنگاران قرار گرفته، لیست بلند بالای مسافران و همراهان فدراسیون فوتبال در قطر است. از یکشنبه شب، تعداد مسئولان فدراسیون فوتبال که به قطر آمدند به یک‌بار زیاد شد؛ مهدی تاج و مهدی محمد نبی- سرپرست تیم‌ملی-از ابتدای اعزام کاروان تیم‌ملی همرا بازیکنان بودند که البته حضور رئیس فدراسیون و سرپرست تیم‌ملی در قطر منطقی است و تمام رؤسای فدراسیون کشورهای دیگر هم برای سمینارها و مراسم‌های فیفا باید به قطر می‌آمدند، اما نکته عجیب حضور رؤسای برخی از هیئت‌های فوتبال در دوحه است که معلوم نیست با هزینه چه‌کسی آنجا حاضرند.
شاید باور نکنید اما هرکس که نامش را حتی یک‌بار به عنوان مسئول یا یکی از ارکان فوتبال در تلویزیون شنیده‌اید یا روی خط برنامه‌های تلویزیون و رادیو آمده‌اند، اکنون در قطر حضور دارند. از میان رؤسای هیئت فوتبال، الماسخانه رئیس هیئت فوتبال گیلان و شیرازی رئیس هیئت فوتبال تهران بیش از بقیه در کانون توجه هستند.
اعضای هیئت رئیسه و برخی کمیته‌های فدراسیون فوتبال هم یکی یکی خود را به قطر رسانده‌اند و از دیروز خبرنگاران که دسترسی به بازیکنان و کادرفنی تیم ایران و بقیه تیم‌ها- به دلیل قوانین سفت و سخت فیفا-ندارند و تنها در کنفرانس قبل و بعد بازی قادر به مصاحبه و تهیه خبر هستند، دور و اطراف مسافران جدید جمع شده‌اند. اگر به سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مراجعه کنید، حتماً از دیروز آمار مصاحبه‌های احسان اصولی و خداداد افشاریان به طرز چشم‌گیری افزایش یافته. همچنین افرادی نظیر هوشنگ نصیرزاده و محمد فنایی هم به جمع کاروان اعزامی فدراسیون فوتبال اضافه شده‌اند.
با این اوصاف، اگر کسی از اهالی فوتبال در ایران با بعضی از هیئت‌های فوتبال یا کمیته‌های فدراسیون کار مهم و واجبی داشته باشد، باید صبر کند سه مسابقه تیم‌ملی تمام شود و اساتید به تهران بازگردند. نام داوود پرهیزگار سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال را نیز به فهرست اعزامی‌ها به قطر باید اضافه کرد. اگر بخواهیم افراد متفرقه حاضر در قطر را لیست کنیم، شاید باید سیاهه‌ای بلند بالا به خط کنیم.
فارغ از موضوع هزینه‌های اعزام که چه کسی پرداخته و آیا این افراد با پول فدراسیون آمده‌اند یا از جیب خودشان هزینه کرده‌اند، موضوع ضرورت حضور این همه افراد متفرقه در قطر است. چرا باید این تعداد از مسئولان در جام‌جهانی حاضر باشند و در غیاب آن‌ها، کارهای اداری و جاری فدراسیون فوتبال، کمیته‌های زیر مجموعه و هیئت‌های استانی توسط چه کسی یا چه کسانی انجام می‌شود؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها