کره‌جنوبی؛ بهترین نماینده آسیا

کره‌جنوبی؛ بهترین نماینده آسیا


​​​​​​​نه فقط برای کسب مقام چهارمی جهان، بلکه به خاطر تداوم و تعداد حضور هم باید کره‌‌جنوبی را بهترین نماینده‌ قاره‌ کهن در جام‌های جهانی بدانیم. آن‌ها پس از اروگوئه باسابقه‌ترین تیم گروه هشتم هستند. تیمی که قرار است دهمین حضور متوالی و یازدهمین حضورش در مجموع این رقابت‌ها را تجربه کند. جنگجویان تائه‌گوک در نیمی از جام‌های جهانی حضور داشته‌اند.
از 10 حضور قبلی، کره فقط دوبار از گروهش صعود کرده است. آن‌ها در سال 1954 با دریافت بیشترین گل و ثبت بدترین رکوردها به خانه بازگشتند. 32 سال بعد یک مساوی هم در کنار دو باخت قرار گرفت اما تغییری در سرنوشت نماینده‌ آسیا به‌وجود نیامد. در ایتالیای 90 اوضاع به حالت سابق برگشت؛ 100 درصد باخت و حذف. در ایالات متحده و فرانسه هم نتایج مکزیک تکرار شد و سرانجام نوبت به میزبانی در سال 2002 رسید.
کره‌ای که در 14 بازی قبلی‌اش در این مسابقات 11 باخت و سه تساوی عایدش شده بود، در نخستین میزبانی قاره‌ کهن توسط خودش و ژاپن، تا مقام چهارم جهان پیشروی کرد و بهترین نمایش نمایندگان آسیا را به منصه‌ ظهور گذاشت. البته که این عملکرد خیره‌کننده در سایه‌ مسائل داوری و پشت پرده قرار گرفت.
حذف در دور گروهی جام‌های 2006، 2014 و 2018، صعود به دور دوم در جام جهانی 2010 را احاطه کرده است. سرخپوشان در آفریقای‌جنوبی با آمار یک برد، یک مساوی و دو باخت از جام بیرون رفتند و توسط اروگوئه حذف شدند. حالا آن‌ها با هدایت پائولو بنتو امیدوار به صعود هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها