غنا؛ رونمایی از نسل جدید ستاره‌های سیاه

غنا؛ رونمایی از نسل جدید ستاره‌های سیاه


​​​​​​​همان سالی که اروگوئه برای آخرین‌بار نتوانست کوالیفای شود و به جام جهانی بیاید، تیم ملی فوتبال غنا نخستین حضورش در این رویداد بزرگ را تجربه کرد. ستاره‌های سیاه از آن سال تا امروز فقط مجوز حضور در جام بیست‌ویکم را بدست نیاورده‌اند و در الباقی سال‌ها جزو شرکت‌کنندگان بودند.
غنا در سال 2006 کارش را با باخت به ایتالیا استارت زد اما توانست امتیازات لازم برای راهیابی به یک‌هشتم را جمع‌آوری کند. آن‌ها به پست برزیل خوردند و با سه گل شکست را پذیرا شدند و کنار رفتند.
چهار سال بعد شاهد پیشرفت قابل توجهی بودیم. تیم تحت هدایت میلووان رایه‌واچ صربستانی در گام اول صربستان را یک بر صفر از پیش رو برداشت. تساوی یک-یک مقابل استرالیا و باخت یک بر صفر برابر آلمان، حکم به صعود ستاره‌های سیاه با 4 امتیاز داد. آن‌ها در ادامه با درخشش آساموآ جیان در وقت‌های اضافه از سد آمریکا گذشتند و به سومین تیم آفریقایی تاریخ تبدیل شدند که در یک‌چهارم نهایی جام جهانی حاضر می‌شوند.
غنا برای صعود به جام جهانی کار بسیار سختی داشت و با چاشنی خوش‌شانسی مجوز حضور گرفت. آن‌ها در دور دوم با امتیاز مشابه و به‌خاطر گل زده‌ بیشتر در مقایسه با آفریقای‌جنوبی به دور نهایی رسیدند. اوتو آدو جایگزین رایه‌واچ شد و پس از تساوی یک-یک در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل نیجریه، به واسطه‌ گل زده‌ بیشتر در خانه‌ حریف بلیت قطر را اوکی کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه
تیتر خبرها