ضرورت راهبردی به نمایش گذاشتن امت واحده اسلامی

مجمع تقریب مذاهب درباره رویدادهای سیستان و بلوچستان بیانیه داد

ضرورت راهبردی به نمایش گذاشتن امت واحده اسلامی

در پی رویدادهای اخیر سیستان و بلوچستان و اعزام هیئتی از سوی رهبر انقلاب به این استان، شورای عالی مجمع جهانی وحدت بیانیه‌ای صادر کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، در پی رویدادهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان و اعزام هیئتی از سوی رهبر معظم انقلاب، بیانیه‌ای از سوی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب به این شرح صادر شد: 
این شورا، در حساس‌ترین مقطع تاریخ ایران عزیز، اوضاع خطیر منطقه و جهان و نیز تحولات برنامه‌ریزی شده برای نظم نوین جهانی، وظیفه خود می‌داند نکاتی را به عرض برساند.
۱-  حفظ وحدت و یکپارچگی ملت عزیز ایران و رعایت تقوای الهی که یگانه معیار ارزشیابی از نگاه قرآن کریم و سنت پیامبرعظیم‌الشأن اسلام(ص) است و خنثی‌سازی نقشه دشمن در ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و به نمایش گذاشتن امت واحده اسلامی، یک ضرورت است که نقش راهبردی آن امروز بیش از هر زمان دیگر محسوس است.
۲ - از اقدام ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب در اعزام هیئتی به منظور تألیف قلوب، دلجویی و تسلیت به مردم شریف، غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان و تصمیمات ابلاغی به هیئت اعزامی، مبنی بر اعلام شهادت نمازگزاران بی‌گناه و مظلوم حادثه ناگوار جمعه ٨ مهر زاهدان و دلجویی از خانواده‌های معظم آنان و نیز جانبازان، مجروحان و تمامی کسانی که به ناحق مورد تعدی و آسیب جانی و مالی قرار گرفته‌اند، تشکر ویژه داریم و نیز در مورد آزادی کسانی که در این وقایع دستگیر شده و جرم و خطای آنان به اثبات نرسیده یا خطایشان مورد عفو و اغماض کریمانه معظم‌له قرار گرفته سپاس فراوان داریم.
۳-  بررسی دقیق و بی‌طرفانه‌ای از وقایع و پیشگیری از هرگونه ظلم و اجحاف احتمالی در حق افراد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت اجرایی، امنیتی و انتظامی کشور و دستگاه قضا، به‌منظور استیفای حقوق تضییع شده احتمالی، لازمه رعایت عدالت و انصاف است و برخورد متناسب با خاطیان امر از هر طرف در اسرع وقت موجب رضایت الهی شده و حفظ کیان نظام اسلامی را به‌دنبال خواهد داشت.
۴-  از صبوری مردم خوب و خونگرم استان سیستان و بلوچستان و نیز تلاش‌های ارزنده مسئولان سختکوش استان، به‌ویژه پیگیری‌های مجدانه نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان که ثمرات ارزشمندی را درپی داشت سپاسگزاریم.
۵ - از روشنگری و اقدامات ارزشمند علمای متعهد، بزرگان، سران و ریش‌سفیدان قبایل و طوایف، نخبگان و فرهیختگان استان که همواره حامی انقلاب بوده و دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.
۶-  ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی که خواسته اجانب و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران بوده و به‌منظور انتقام از ملت استوار و مقاوم ایران صورت گرفته و از سوی مزدوران بیگانه و عوامل داخلی و خارجی آنان در گوشه و کنار کشور رخ می‌دهد و جمعی از انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشد اعلام می‌داریم این اقدامات مذبوحانه به قصد کشته‌سازی صورت گرفته و برخلاف میل آنان سبب فشرده‌تر شدن صفوف ملت هوشیار ایران در مقابل مستکبران کینه‌توز خواهد شد.
۷- از اقدامات امنیتی- انتظامی به وسیله دستگاه‌های ذی‌ربط که حافظ امنیت و نظم کشور و آسایش مردم هستند و با تلاش بی‌شائبه و کمترین امکانات از جان و مال و ناموس مردم حفاظت می‌کنند تشکر نموده و به شهدای مظلومشان درود می‌فرستیم.
۸- از علما، نخبگان و فرهیختگان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها، مدیران اجرایی کشور و استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم به حضور خود در صحنه و حمایت از آرمان‌های امامین انقلاب و ارزش‌های اسلامی ادامه داده و در استفاده از شخصیت‌های تقریبی اقوام و مذاهب در اداره مناصب حساس مناطق مرزی و قومیتی، تلاشی مضاعف داشته باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه