زنگ کتاب با کوله‌ای از کتاب

زنگ کتاب با کوله‌ای از کتاب


​​​​​​​کتابخانه‌های آستان قدس رضوی با توجه به اهمیت ضرورت ایجاد تنوع در ارائه خدمات و روزآمدسازی نحوه اشاعه اطلاعات در راستای فرهنگ كتاب‌‌خوانی و مطالعه‌ هدفمند، فعالیت‌‌های متنوعی را در قالب پاتوق فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به «زنگ کتاب همراه با کوله کتاب» اشاره کرد. 
راحله شاهمرادی‌زاده، مسئول امور ترویج مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در خصوص اجرای این طرح به آستان‌نیوز گفت: برنامه کوله کتاب ویژه مراکز و مدرسه‌هایی است که کتابخانه‌های کوچک دارند و برنامه زنگ کتاب و قصه‌گویی بنا به درخواست مدیریت مجموعه به صورت مرتب در آن به اجرا درمی‌آید. براساس درخواست این مراکز برای دریافت کتاب با موضوعات خاص، دفتر ترویج مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی 20 الی 30 جلد منبع متناسب با گروه سنی مخاطبان آن مرکز تهیه و در برنامه زنگ کتاب اهدا می‌کند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از برنامه کوله کتاب از طریق مسئولان و مدیران مراکز و مدارس درخواست خود را برای سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ارسال کنند.
شایان ذکر است امور ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی برنامه‌های متنوع این بخش به مراکز و مؤسسه‌های آموزشی، کتابخانه‌ها، مدارس، مساجد، پایگاه‌های بسیج و دیگر مراکز متقاضی استفاده از خدمات در شهر مشهد، به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کتابداران، خادمیاران کتاب، معلمان، مربیان، مدرسان و مروجان فرهنگی و مذهبی اقدام کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه