آغاز حرکت جهادی ایجاد اشتغال در خراسان رضوی

استاندار خبر داد

آغاز حرکت جهادی ایجاد اشتغال در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: حرکت جهادی درخصوص ایجاد اشتغال در استان آغاز شده است و باید جمع‌بندی اطلاعات و نیز ثبت آن در سامانه رصد اشتغال از سوی نهادها به سرعت پیگیری شود. 


​​​​​​​به گزارش قدس آنلاین، یعقوبعلی نظری در قرارگاه اشتغال خراسان رضوی با بیان ثبت اشتغال در سامانه رصد اشتغال توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اظهار کرد: کنترل اشتغال باید مبتنی بر واقعیات جامعه باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: بر همین اساس لازم است تحلیلی نیز در خصوص مشاغل ایجاد شده شکل بگیرد تا میزان شغل‌های واقعی و پراکندگی آن نیز بدست آید.
وی با بیان اینکه برخی از واقعیات حوزه اشتغال، سامانه‌پذیر نیست، افزود: بیش از ۱۳۰ هزار شغل تابستان گذشته در این استان ایجاد شد که این رقم از میانگین کشوری بالاتر بوده است. همچنین بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار کشور که مبنای تصمیم‌گیری‌هاست، وضعیت بیکاری کشور در بهار امسال به 1/9 و در تابستان به 9/8 رسید که 3/0ضریب بیکاری در کشور کاهش یافته و این رقم در خراسان رضوی حدود 7/0 ولی میزان ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال بیش از ۵۰ هزار شغل در این سامانه است.
نظری افزود: قرارگاه اشتغال به‌ صورت هفتگی برگزار می‌شود تا مصوبات هر هفته و میزان پیشرفت کار مورد سنجش و پایش قرار گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه