ضرورت توجه به رفع نیازهای کشور و مردم در عرصه تولید 

تولیت آستان قدس رضوی در جمع مدیران بنیاد بهره‎وری موقوفات مطرح کرد

ضرورت توجه به رفع نیازهای کشور و مردم در عرصه تولید 


​​​​​​​تولیت آستان قدس رضوی رویکرد این آستان مقدس در عرصه تولید و اقتصاد را توجه به رفع نیازهای کشور و مردم دانست.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیران بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان آیه شریفه «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ فی‏ أَحْسَنِ تَقْويم» به تعابیر «احسن» در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: عمل خداوند «احسن» است و قرآن کریم نیز انسان‌ها را به انجام عمل احسن سفارش کرده است. «عمل احسن» به معنای بافضیلت‌تر بودن یک عمل نسبت به عمل خیر دیگر است. به دنبال عمل احسن بودن به معنای عدم اکتفا به شرایط موجود و تلاش مستمر برای بهبود شرایط است. شرکت‌ها و مؤسسه‌های تولیدی وابسته به آستان قدس رضوی همواره باید به دنبال مدیریت و تولیدات احسن باشند؛ تولیداتی که به نام این دستگاه مقدس روانه بازار می‌شود باید از بهترین و بالاترین کیفیت برخوردار باشند.
بر اساس گفته پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: خداوند دوست دارد اگر کسی از شما کاری انجام می‌دهد، آن را محکم و بی‌عیب انجام دهد، باید در امور تا حصول نتیجه استقامت و پایداری کرد. تلاش و کوشش باید همراه با آینده‌نگری و اتخاذ تدابیر مناسب برای حصول نتیجه مطلوب باشد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب فراهم‌آوری منابع پایدار برای آستان قدس رضوی در راستای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به زائران است که ما موظف هستیم با مدیریت احسن به این رهنمود معظم‌له جامه عمل بپوشانیم. البته هر نوع فعالیت اقتصادی را در شأن آستان قدس رضوی نمی‌دانیم؛ رویکرد آستان قدس در عرصه تولید و اقتصاد باید با نگاه به رفع نیازهای کشور و مردم باشد. همچنین در فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس باید حدود و ثغور شرعی کاملاً و با حساسیت رعایت شود و باید مراقب حفظ اعتبار اجتماعی آستان قدس بود و کسب درآمد از هر راهی قابل‌ پذیرش نیست. حفظ موقوفات و اجرای کامل نیات واقفان نیز وظیفه ماست، هیچ‌ یک از بخش‌های آستان قدس شرعاً و قانوناً حق ندارند موقوفات را بدون رعایت جهات شرعی و خلاف نیت واقفان صرف کنند.
همچنین در این دیدار «سیدمهدی سدیدی» به عنوان رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی منصوب و از تلاش‌های دکتر مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی که پیش از این با حفظ سمت عهده‌دار این مسئولیت بود، قدردانی و تشکر شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه