«دشت مرموز» نمایی از واقعیت امروز

«دشت مرموز» نمایی از واقعیت امروز


محمد میرکیانی در نشست بررسی و نقد کتاب «ماجرای دشت مرموز» گفت: این کتاب را با هدف بیان وقایع امروز جامعه با زبانی ساده و جدید برای نوجوانان و تکیه بر فرهنگ ایرانی نوشته‌ام.  
جلسه نقد و بررسی مجموعه کتاب «ماجرای دشت مرموز» به قلم محمد میرکیانی، نویسنده آثار کودک و نوجوان که شامل سه کتاب «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و «بازی‌بازها» است از سوی دبیرخانه سی‌امین دوره هفته کتاب استان خراسان رضوی با مشارکت ‌به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) برگزار شد.
 این مجموعه سه‌گانه توسط «به‌نشر» منتشر شده و نویسنده در داستان‌هایش به ارتباط و درک نوجوانان درباره مسائل جهان، آگاهی‌بخشی و شناخت آن‌ها نسبت به مسائل گوناگونی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد، پرداخته است. 
حجت‌الاسلام جوان آراسته، منتقد، در این نشست گفت: «استفاده از شخصیت حیوانات در کتاب‌ها، نه تنها برای کودک و نوجوان بلکه برای بزرگسال هم قابل استفاده است و شاخص‌ترین اثر ادبی جهان در این سبک، «مزرعه حیوانات» اثر جورج اورول است. مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مفاهیمی که بزرگان در حوزه سیاسی و اجتماعی بیان می‌کنند از زبان حیوانات در این اثر مطرح می‌شود و این سبک در آثار بزرگ فارسی‌زبانان نیز رایج است که همه این‌ها نشان‌دهنده اهمیت کتاب «ماجرای دشت مرموز» است و نباید آن را کتابی ساده دید و قصه‌های بسیاری درباره واقعیت امروز جامعه در آن نهفته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه