امام محله‌ای که مدافع حرم بود

درباره شهید حجت‌الاسلام محمد زارع مؤیدی

امام محله‌ای که مدافع حرم بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: حجت‌الاسلام محمد زارع مؤیدی امام جماعت یکی از مسجدهای شهرک گلستان شیراز بود که پس از نماز جماعت برای دفاع از شهر به جمع بسیجیان پیوسته بود و توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.


شامگاه سه‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه حجت‌الاسلام محمد زارع مؤیدی، امام جماعت یکی از مسجدهای شهرک گلستان شیراز توسط اغتشاشگران با کوکتل مولوتف به‌شدت مجروح شد و در بیمارستان بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص جزئیاتی از زندگی این طلبه شهید اظهار کرد: این طلبه عزیز از طلاب حوزه‌های علمیه شیراز بود که نزد استادانی همچون آیت‌الله حائری شیرازی و برخی دیگر از علمای اخلاق تحصیل کرده بود. او از روحیات اخلاقی و عرفانی ویژه‌ای برخوردار بود.

شهید مؤیدی هم مدافع حرم بود و هم کمک‌رسان نیازمندان
وی افزود: در زمان نبرد داعش و دفاع از حرم اهل بیت(ع)، این شهید در سوریه به عنوان رزمنده حضور یافت و از مبارزان و مدافعان حرم در شیراز بود. پس از این دوران نیز به عنوان یک طلبه در خط مقدم جهادگری و خدمات‌رسانی به منطقه‌های محروم حضور داشت.
قانع گفت: او در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل‌، زلزله و بعد هم کرونا در سال‌های اخیر بسیار فعالیت داشت و کمک‌رسان خانواده‌های نیازمند بود.

زمینی را وقف ساخت حسینیه و مسجد کرده بود
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: این شهید در عرصه وقف هم بسیار تلاش داشت و از واقفان مطرح شهرستان بیضا در استان فارس به حساب می‌آمد که زمین بزرگ و وسیعی را در این شهرستان وقف کرده بود. زمین دیگری را هم برای ساخت مسجد و حسینیه وقف کرده بود که در حال ساخت است.

وصیت شهید برای محل دفنش
وی گفت: شهید بارها به صورت زبانی به همسرش وصیت کرده بود پس از شهادت، من را در همین زمین دفن کنید. او همیشه به همسرش می‌گفت شهید می‌شود و این آرزویش بود.
قانع با اشاره به اینکه او عضو گردان بسیج طلاب در شیراز بود، افزود: سه‌شنبه شب پس از آنکه نماز را در مسجدش اقامه کرد، به اعضای گردان پیوست تا در برابر آشوبگران و اغتشاشگران از سومین حرم اهل بیت(ع) و مردم شیراز دفاع کند که توسط اغتشاشگران مجروح شد و در نهایت به شهادت رسید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه برادر این شهید، معاون تبلیغات حوزه علمیه شیراز است، گفت: شهید همیشه آرزوی شهادت داشت و برادرش تعریف می‌کرد این اواخر حال عجیبی داشت و زیاد از شهادت می‌گفت. از او دو فرزند 6-5 ساله و ۱3ـ۱2 ساله به یادگار مانده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه