ابزار جدید ارزی بانک مرکزی به ‌زودی معرفی می‌شود 

ابزار جدید ارزی بانک مرکزی به ‌زودی معرفی می‌شود 


رئیس ‌کل بانک مرکزی گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند از روزهای آینده ابزار جدیدی در این حوزه معرفی می‌کنیم.
علی صالح‌‌آبادی گفت: در نشست بسیار خوبی که با اعضا و رئیس کمیسیون اقتصادی داشتیم درباره نوسان‌های بازار ارز و دلایل آن توضیحاتی ارائه شد و نمایندگان نیز راهکارهایی مطرح کردند.
وی در خصوص رفع نگرانی مردم با توجه به نوسان‌های نرخ ارز، گفت: افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند و به این دلیل خرید ارز انجام می‌دهند باید بدانند از روزهای آینده ابزار جدیدی در این حوزه معرفی می‌کنیم تا بتوانند اوراقی را که منتشر می‌شود خریداری کنند و دیگر نگرانی از این جهت نداشته باشند. خریداران در سررسید‌هایی مشخص می‌توانند اوراق را به بانک مرکزی بفروشند. جزئیات این ابزار جدید طی روزهای آینده منتشر می‌شود و می‌تواند نگرانی افراد را برطرف کند.
رئیس ‌کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه 
بر اساس گزارش ارائه ‌شده از سوی بانک مرکزی خوشبختانه در سال جاری به ‌دلیل اینکه ارز ترجیحی حذف شده است و دیگر این نوع را ارز نداریم حجم عرضه‌های بانک مرکزی در بازار بیشتر شده و از سوی دیگر تقاضای ارز کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: در گذشته کالاها با نرخ ارز 4هزار و 200 تومانی وارد و بعضاً به کشورهای دیگر قاچاق می‌شدند. کاهش تقاضا برای ارز و افزایش عرضه بانک مرکزی موجب شده است بانک مرکزی در زمان حاضر روزانه بعضاً بیش از یک میلیارد دلار ارز به بازار عرضه کند.
وی افزود: این میزان عرضه شامل عرضه‌های بانک مرکزی، صادرکنندگان نفتی و غیرنفتی می‌شود در حالی که معمولاً یک‌سوم و یا یک‌چهارم از میزان ارز عرضه‌ شده در بازار معامله می‌شود که حاکی از بهبود عرضه ارز در بازار است.
رئیس ‌کل بانک مرکزی گفت: بازار متشکل ارزی سبب شده است صادرکنندگان غیرنفتی که به ‌صورت اسکناس ارز خود را عرضه می‌کنند بتوانند به‌سهولت ارز خود را عرضه کنند و تعادلی را در آن بازار شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: امیدوارم با توجه به حضور و مدیریت بانک مرکزی در بازارهای مختلف از جمله اسکناس و حواله و همچنین کمک‌های انجام ‌شده از سوی صادرکنندگان شاهد آرامش بیشتری در بازار باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه