حمایت دولت از طرح‌های کوچک‌مقیاس فناوری

حمایت دولت از طرح‌های کوچک‌مقیاس فناوری

مسئول تجاری‌سازی فناوری ستاد فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دولت از اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس فناورانه در بخش‌های مختلف حمایت می‌کند و تسهیلات مناسبی در این زمینه پرداخت می‌شود.


به گزارش ایرنا، پرویز گرشاسبی در نشست کارگروه اقتصاد و اشتغال خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون سه طرح کوچک‌مقیاس در سه استان کشور معرفی شده که در برخی از شهرستان‌های کشور به مرحله اجرا رسیده است. وی خاطرنشان کرد: طرح ساخت استخر پیش‌ساخته کوچک‌مقیاس پرورش ماهی، طرح ساخت گلخانه‌های کوچک‌مقیاس با سیستم هوشمند پایش اقلیم و طرح توسعه کشت کاکتوس ازجمله این طرح هاست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی هم گفت: این استان جزو چند استان با نسبت بالای جمعیت روستایی در کشور است از این رو باید به ظرفیت روستاها و بخش کشاورزی توجه شود.
مرتضی بهزادفر اظهار کرد: باوجود ظرفیت‌های موجود، خطر کاهش تولید در روستاها احساس می‌شود، سهم روستاها از تولید و درآمد در حال کاهش و کمرنگ شدن است.
وی یادآور شد: برای کاهش وابستگی روستایی به طبیعت و منابع طبیعی باید معیشت جایگزین تعریف شود تا از فشار به طبیعت کاسته شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه