معرفی بی‌نتیجه نخبگان به استانداری

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی خبر داد

معرفی بی‌نتیجه نخبگان به استانداری


​​​​​​​رئیس بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی گفت: بر پایه دستورالعمل دولت و براساس تفاهم‌نامه وزارت کشور با بنیاد نخبگان ما باید افراد نخبه را به استانداری معرفی کنیم و حتی استانداری باید پنج مشاور نخبه داشته باشد. ما ۱۰ نخبه را معرفی کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد.
عبدالکریم سجادی در گفت‌وگو با ایسنا معرفی نخبگان در سطح جامعه را یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان برشمرد و اظهار کرد: باید فرهنگ نخبگانی را در سطح جامعه ترویج داده و تأثیرات حضور آنان را در جامعه به مردم نشان دهیم.
سجادی با تأکید بر اینکه جامعه چندان بر حضور نخبگان در رأس امور اعتقادی ندارد، بیان کرد: باید نظر، ایده، استعداد و توانمندی نخبگان در سطح جامعه به کار گرفته شود. متأسفانه این امر مهم در جامعه کنونی ما ملموس نیست، دلیل آن این است دولت‌هایی که تا به امروز روی کار بودند، اهتمام جدی برای استفاده از نخبگان در امور و برنامه‌های خود نداشته‌اند. بیشتر انتخابات و انتصابات آن‌ها براساس گرایش‌های حزبی و سیاسی بوده و بر شایسته‌سالاری متمرکز نبوده‌اند، این در حالی است که یک اصل مهم شایسته‌سالاری استفاده از نخبگان است.
وی اضافه کرد: در دوره‌های گذشته استانداری شاهد جذب نخبگان بوده‌ایم، اما در حال حاضر خبری از جذب نخبگان در استانداری نیست.
وی درخصوص حمایت‌های غرب از نخبگان ایرانی اظهار کرد: نخبگان بسیاری پس از سال‌ها تحصیل در خارج از کشور به وطن بازمی‌گردند اما وقتی مورد توجه قرار نگرفته و به آن‌ها بهایی نمی‌دهند دچار یأس شده و دوباره کشور را ترک می‌کنند؛ چراکه با حمایت‌های اینچنینی چرخ زندگی نخبگان نمی‌چرخد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه