حامی نداهای تمدنی و پیشگامانه برای تقریب هستیم

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی خطاب به شیخ‌ الازهر:

حامی نداهای تمدنی و پیشگامانه برای تقریب هستیم


​​​​​​​دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نامه‌ای به شیخ ‌الازهر نوشت: ما در مجمع تقریب مذاهب همواره حمایت خود را از نداهای تمدنی و پیشگامانه برای تألیف قلوب، فرا رفتن از عوامل تفرقه ملل و طایفه‌گری و اولویت دادن منافع امت بر منافع شخصی اعلام کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی اظهارات اخیر شیخ الازهر و تأکید ایشان بر ضرورت گفت‌وگوهای اسلامی ـ اسلامی پیامی برای وی صادر کرد. در پیام حجت‌الاسلام شهریاری آمده است: 
بار دیگر صدای الازهر شریف از سوی شما سرور گرامی به گفت‌وگوی اسلامی ــ اسلامی فراخواند و علمای شیعه و سنی را به گفت‌وگو و از میان برداشتن عوامل تشنج اوضاع که از دوران تفرقه، فروپاشی و شکست در برابر هجوم به جهان اسلام به‌ جای مانده، فراخواند.
اعلام آمادگی شما برای میزبانی این گفت‌وگو با حضور علما و بزرگان الازهر نشان‌دهنده جدیت شما در این موضوع است و نشان از آن دارد که قصد دارید با صداقت و خلوص نیت و تقرب به خداوند به این اهداف برسید.
ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همواره حمایت خود را از نداهای تمدنی و پیشگامانه برای تألیف قلوب، فرا رفتن از عوامل تفرقه ملل و طایفه‌گری و اولویت دادن منافع امت بر منافع شخصی اعلام کرده‌ایم و امروز هم برای همبستگی با ندای شما و در اختیار قرار دادن کلیه امکانات خود در راستای موفقیت این طرح اعلام آمادگی می‌کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه