استفاده رایگان نوجوانان حاشیه شهر از امکانات ورزشی آستان قدس رضوی

استفاده رایگان نوجوانان حاشیه شهر از امکانات ورزشی آستان قدس رضوی


​​​​​​​آستان قدس رضوی در راستای کمک به رفع محرومیت از حاشیه شهر مشهد و خدمت به مجاوران کم‌برخوردار امام رضا(ع)، امکان بهره‌مندی رایگان نوجوانان ساکن این مناطق از امکانات ورزشی مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی را فراهم کرده است و در حال حاضر 8 هزار نوجوان زیر پوشش این طرح قرار دارند.
به گزارش آستان‌نیوز، مدیر عامل مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات این طرح گرفت: در این طرح، حدود 8هزار نوجوان و جوان از هشت پهنه حاشیه شهر شناسایی و پس از تشکیل پرونده، از خدمات هدفمند و کاملاً رایگان بنیاد کرامت رضوی برای آموزش و توانمندسازی ورزشی برخوردار می‌شوند.
علیرضا تاج‌فیروز افزود: ارائه این خدمت از ابتدای سال جاری و به شکل کاملاً هدفمند آغاز شده و نوجوانان ساکن مناطق حاشیه شهر با دریافت معرفی‌نامه از مساجد محل زندگی خود می‌توانند به صورت رایگان از امکانات ورزشی بنیاد کرامت رضوی در محل سکونت خود استفاده کنند.

 ایجاد بستر کنشگری فعال اجتماعی
مدیر عامل مؤسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: اجرای این طرح، علاوه بر آشنا شدن نوجوانان و جوانان با بنیاد کرامت رضوی و استفاده از خدمات ورزشی این بنیاد، زمینه کنشگری فعال اجتماعی آن‌ها در مساجد را هم فراهم کرده و طبق گزارش‌های دریافتی، زمینه‌ساز حضور پررنگ نوجوانان و جوانان در مساجد و تقویت ارتباط آنان با ائمه جماعات شده است. برگزاری دوره‌های تربیتی نیز یکی دیگر از دستاوردهای اجرای این طرح است که با مشارکت طلاب خادمیار و حضور آن‌ها در جمع نوجوانان برای بیان مسائل اعتقادی، اخلاقی و رفتاری اجرایی شده است.
تاج‌فیروز به دستاورد آموزشی و علمی اجرای این طرح نیز اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح اگرچه با محوریت خدمات ورزشی و استفاده رایگان از زمین‌های روباز، سالن‌های ورزشی و مجموعه آبی آستان قدس رضوی بوده اما در ایام امتحانات نیز، فضاهای مناسب‌سازی شده‌ای برای برگزاری کلاس‌های تقویت و ارتقای سطح علمی در اختیار این نوجوانان و جوانان قرار داده می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه