سینه‌چاکی رسانه‌های معاند پس از بازداشت یک لیدر آشوب!

با هوشیاری بسیجیان قرارگاه عملیاتی امنیتی حضرت مسلم(ع) ردزنی شد

سینه‌چاکی رسانه‌های معاند پس از بازداشت یک لیدر آشوب!

پس از آنکه یک دختر آشوبگر در شهرک رضویه مشهد شناسایی و دستگیر شد، توپخانه‌های خبری رسانه‌های معاند که مات اقدام ضربتی تیم‌های اطلاعاتی قرارگاه عملیاتی و امنیتی سپاه حضرت مسلم(ع) شده بودند، ده‌ها هزار توییت و پست در اینستاگرام در حمایت از این اغتشاشگر منتشر کردند؛ اما این ماجرا هم هیچ فایده‌ای نداشت و سرپل‌های ارتباطی این فرد در خارج و داخل کشور شناسایی شده بودند.


چه کسانی هدف ارتباط‌گیری معاندان هستند؟
پنج سال پیش، پدر و مادرش از هم جدا شده و دست نوازش و درک محبت از سر المیرا که حالا 23 سال از عمرش می‌گذرد، برداشته شد. همین سلسله موضوعات سبب شد کمبودهای عاطفی را به جای طلب کردن از خانواده در گوشی تلفن همراه، کانال‌ها، گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های مجازی دیگر بجوید. این رویه کار را به جایی کشاند که او جذب برخی گروه‌های معاند شد؛ گروه‌های معاندی که پیش از آغاز اغتشاشات در خیابان‌ها برای جذب این قبیل افراد برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌ای کرده بودند. دلیل اینکه هدف اصلی معاندان برای یارگیری و ارائه آموزش‌های خرابکارانه بیشتر این افراد بودند، کمبودهایی بود که آن‌ها داشتند. حالا می‌خواست مالی باشد و یا عاطفی. از همین راه طعمه‌ها به راحتی پس از مدتی به یک مهره و نیروی گوش به فرمان تبدیل می‌شدند.

خارج‌نشینی پس از وطن‌فروشی!
این لیدر هم از دایره وصف شده خارج نبود و سرشبکه‌های خارج‌نشین دست روی موضوعاتی مانند صدور ویزای سفر به اروپا و زندگی در یکی از این کشورها و... گذاشته بودند و او را هر زمان که می‌خواستند، کف خیابان می‌کشیدند.
کم‌کم این دختر جوان به یک مهره مهم برای برخی از جریان‌های برانداز تبدیل شد. پیام‌های محرمانه و برنامه‌ریزی‌های دیکته شده آن طرف آبی‌ها برای او ارسال و دستورها هم مو به مو توسط المیرا اجرا می‌شد تا اینکه 13آبان فرا رسید. خط فرماندهی معاندان از او می‌خواهند این بار چندین کیلو شکلات خریداری کند و روی آن‌ها شعارهای ساختارشکنانه بنویسد و پیش‌از پرداختن به دیگر کارها که هماهنگی بین برخی آشوبگران کف میدان بود، شکلات‌ها را در یکی از مناطق مشخص شده شهرک رضویه(حوالی مشهد) پخش و به سرعت از محل متواری شود. از سوی دیگر روش‌های فرار از میان جمعیت را دقیق به او آموزش داده بودند.
سرشبکه خارج‌نشین پیش از اعلام خواسته خود به این دختر که حالا سرباز حلقه به گوش آن‌ها شده بود، وعده سفر به ترکیه تا سه روز دیگر را می‌دهد. پس او باید منتظر واریز هزینه سفر به ترکیه باشد! این مهره با ارزش معاندان هم ساک سفر بسته و پاسپورتش را شب‌ها زیر سرش می‌گذاشت.
صبح روز دانش‌آموز او دست به کار می‌شود تا آخرین خواسته اربابان خارج‌نشین را اجرایی کند. او به محل هدف می‌رود و شکلات‌هایی را که لای شعارهای ساختارشکنانه پیچیده شده بود، از کیفش در می‌آورد؛ اما غافل از اینکه نیروهای بسیجی قرارگاه عملیاتی ناحیه مسلم(ع) رفتار او را به دقت تحت رصد داشتند و در یک لحظه عملیات دستگیری آغاز می‌شود. محل اختفای لیدر حرفه‌ای آشوب در مشهد و حاشیه شهر که با دستور معاون دادستان مشهد در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شده بود، مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد خانه او به کانون اقدامات هنجارشکنانه تبدیل شده بود؛ چرا که از آنجا انواع شبنامه‌ها و برخی ادوات درگیری خیابانی کشف شد.

دستوراتی که نباید به دست مأموران می‌رسید!
در این میان برای گوشی تلفن همراه او پیام‌های فراوانی می‌آمد و بررسی آن‌ها نشان می‌داد چندین نفر در شهر منتظر دستور او برای تجمع در برخی نقاط هستند. پس از این اقدام سیستم رایانه‌ای و گوشی تلفن همراه او مورد بازبینی قرار گرفت که مشخص شد عامل خارج‌نشین در یکی از پیام‌ها با ارسال متنی از او خواسته بود این نوشته به هیچ عنوان نباید به دست نیروهای امنیتی و بسیج برسد و اقداماتی که چند روز دیگر باید صورت می‌گرفت و برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده بود، در ادامه پیام آمده بود. در انتهای پیام هم خواسته بود پس از خواندن، متن پیام پاک شود!

چند هزار توییت در حمایت از فرد بازداشتی!
تماس‌های ورودی به گوشی دختر دستگیر شده مدیریت می‌شد تا ماجرای دستگیری او لو نرود و هویت دیگر افراد مرتبط با او مشخص شود که این اقدام هم صورت می‌گیرد و پس از چند ساعت در نهایت معاندان موضوع بازداشت این مهره با ارزش را می‌فهمند؛ اما دست و پا زدن برای مخفی ماندن سرشبکه‌های مرتبط با این فرد فایده‌ای نداشت و تمامی اطلاعات استخراج شده بود. وقتی کار به اینجا رسید رسانه‌های معاند دست به کار شدند و چند ده هزار توییت با این مفهوم که المیرا... توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است با هشتگ‌های مرتبط منتشر و پست‌های اینستاگرامی در حمایت از این فرد در فضای مجازی منتشر کردند. 
در حال حاضر متهم پس از انتقال به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و تفهیم اتهام در یکی از شعبات ویژه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران با دستور مقام قضایی راهی زندان شد تا در زمینه اقدامات صورت گرفته از سوی این فرد تحقیقات تکمیلی صورت پذیرد و قانون در مورد وی تصمیم‌گیری کند.

خبرنگار: عقیل رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه