کم‌کاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی انتقاد کرد

کم‌کاری برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات از بانک مرکزی تبعیت نمی‌کنند، گفت: نرخ باروری شهرستان بیرجند بالای 2/5 درصد است.


به گزارش تسنیم، سیدمحمدرضا طالبی به تشریح عوامل مؤثر در ترغیب جوانان به ازدواج پرداخت و بیان کرد: اگر کشاورزی پایدار در روستاها رونق داشته باشد، با ماندگاری افراد در مناطق روستایی خیلی از مشکلات مربوط به ازدواج به وجود نمی‌آید و با مهاجرت روستاییان به شهرها بر میزان مشکلات مربوط به ازدواج افزوده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مواردی از قانون جوانی جمعیت باید اصلاح شود، گفت: اگر تسهیلات مربوط به جوانی جمعیت در شهرستان‌هایی مانند بیرجند که نرخ باروری آن بالای 2/5 درصد است، پرداخت نشود، این موضوع سبب کاهش جمعیت شهرستان‌های مورد نظر خواهد شد.
طالبی افزود: افرادی که از بعضی شهرستان‌های استان مانند خوسف به دلیل نبودن بیمارستان برای زایمان به بیرجند می‌آیند، چون تولد فرزندشان در آمار شهرستان بیرجند ثبت می‌شود، از تسهیلات جوانی جمعیت نمی‌توانند استفاده کنند. 

کم‌کاری 18 بانک
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌جنوبی هم گفت: از ۲۹ مؤسسه اقتصادی و بانک‌های استان، تنها ۱۱ بانک در پرداخت تسهیلات ازدواج مشارکت دارند.
محمدعلی زرنگ افزود: این در حالی است که بانک‌های دارای یک شعبه در استان، منابع خراسان جنوبی را جمع می‌کنند و در استان‌های دیگر این منابع هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: ۵۳۲ زوج خراسان جنوبی در‌صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی از زمان نام‌نویسی تا زمان دریافت وام نباید بیش از ۱۵ روز بگذرد. این در حالی است که منابع بانک‌ها به طور متمرکز در تهران بوده و به ۲۰ درصد ثبت‌نام کنندگان در هر ماه وام ازدواج داده می‌شود.
زرنگ با بیان اینکه قرض‌الحسنه رسالت هیچ گونه عملکردی در زمینه پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در استان ندارد، اظهار کرد: خراسان جنوبی از نظر پرداخت وام ازدواج در رتبه پنجم کشور قرار دارد و برای اینکه صف وام ازدواج شکسته و بانک‌ها پای کار بیایند، باید منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تقویت شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه