تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی برای طرح‌های عمومی اطراف حرم‌های مطهر

گفت‌وگو با عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان درباره انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی برای طرح‌های عمومی اطراف حرم‌های مطهر

مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم‌بهره به هر یک از طرح‌های سرمایه‌گذاری عام‌المنفعه اطراف حرم‌های مطهر اختصاص یافته است.


میلاد امینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تسهیلات با بهره 4درصد توسط بانک مسکن به طرح‌های در حال ساخت در اطراف حرم‌های امام رضا(ع)، شاهچراغ(ع)، عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت معصومه(س) تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این موضوع در نشست مشترک بین استانداران فارس، خراسان رضوی و شهرداران مشهد و شیراز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد افزود: بر این اساس هر طرح عام‌المنفعه در اطراف حرم‌ها از جمله زائرسراها و اماکن اقامتی ارزان‌قیمت که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مشمول دریافت این تسهیلات می‌شود.
مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌هایی که ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند «ال‌سی داخلی» تعریف شده است.
امینی افزود: همچنین به ازای جذب هر خیّر برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های عام‌المنفعه مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲درصد توسط بانک رسالت تعلق می‌گیرد.
وی ادامه داد: ساخت طرح‌های عام‌المنفعه از جمله زائرسراهای پیرامون حرم‌های مطهر براساس دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراهم کردن زمینه زیارت آسان مردم انجام می‌گیرد و از جمله سیاست‌های راهبردی صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه