قرعه‌های مرگ در لیگ قهرمانان

بایرن- پی‌اس‌جی ، رئال- لیورپول

قرعه‌های مرگ در لیگ قهرمانان

قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان دیروز انجام شد و حضور پاری سن ژرمن و لیورپول و البته میلان و اینتر در رده دوم گروه‌های لیگ قهرمانان سبب شد قرعه‌های جالبی در انتظار هواداران فوتبال باشد.


​​​​​​​البته قرعه‌کشی دیروز محدودیت‌هایی نیز داشت: دو تیمی که در یک گروه در این فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار داشتند و دو باشگاه از یک کشور، نمی‌توانستند در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم بروند. 

جنگ ستارگان
لیورپول که فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان مغلوب رئال مادرید شده بود، حالا دوباره باید به مصاف این تیم برود و بهترین فرصت انتقام برای آن‌ها فراهم شده است. شروع فصل برای لیورپول خوب رقم نخورد و آن‌ها علاوه بر قرار گرفتن در رتبه دوم، در لیگ برتر نیز با صدر جدول فاصله زیادی دارند.با این حال دور یک هشتم نهایی در ماه های فوریه و مارس برگزار می شود و تا آن زمان تیم پر ستاره یورگن کلوپ ممکن است سرانجام ریتم بازی خود را پیدا کند.
رئال مادرید فصل گذشته یک ستاره دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و چهاردهمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد تا از این حیث بی‌رقیب باشد. در واقع رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، تنها باشگاه اسپانیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست و حالا آن‌ها باید باز هم با تیم یورگن کلوپ مصاف کنند.
امیلیو بوتراگنیو، مدیر ارتباطات رئال مادرید به لیورپول هشدار داد برگزاری بازی برگشت در سانتیاگوبرنابئو می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. رئال فصل گذشته پی اس جی، چلسی و سیتی را در برنابئو حذف کرد.

بدشانسی پی اس جی
تیم متمول فرانسوی باوجود در اختیار داشتن نیمار، لیونل مسی و کیلیان امباپه، در آخرین لحظات روز پایانی صدرنشینی گروه خود را از دست دادند. همین اتفاق سبب شد قرعه دشوار بایرن مونیخ در انتظار این تیم باشد و حالا کریستوف گالتیه و شاگردانش کار بسیار دشوار برای صعود به دور بعد دارند.منچسترسیتی نیز یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی بوده و با اعجوبه نروژی خود ارلینگ هالند و البته درخشش جولیان آلوارز جوان، آن‌ها حتی بهتر از فصل گذشته به نظر می رسند. سیتی باید به مصاف لایپزیش برود و بی تردید بخت اول صعود است.

پورتو- اینتر
میلان برابر تاتنهام تحت هدایت آنتونیو کونته بازی می‌کند و مهدی طارمی و دیگر ستاره های پورتو، باید به مصاف اینتر و ستاره های سیمونه اینزاگی بروند. طارمی فصل گذشته و در مرحله گروهی برابر میلان بازی کرده بود که به همراه تیمش در دو بازی، 4 امتیاز از روسونری گرفت، چلسی و اوبامیانگ با دورتموند مواجه شده اند و البته کلوب بروژ و بنفیکا و فرانکفورت و ناپولی نیز احتمالاً قرعه‌های کم اهمیت تر برای هواداران فوتبال هستند. بازی‌های رفت در روزهای ۲۵، ۲۶ بهمن و ۲ و ۳ اسفند و بازی‌های برگشت در ۱۶، ۱۷، ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شوند تا هشت تیم صعود کننده به دور بعدی رقابت‌ها مشخص شوند.
مرحله یک‌هشتم نهایی به شرح زیر قرعه‌کشی شد.
لایپزیش – منچسترسیتی/ بروخه – بنفیکا/ لیورپول - رئال مادرید / میلان - تاتنهام / آینتراخت فرانکفورت - ناپولی
دورتموند – چلسی/ اینتر – پورتو/ پاری‌سن‌ژرمن - بایرن مونیخ(تیم‌هایی که نامشان در ابتدا آمده، میزبان بازی رفت خواهند بود)

برچسب ها :
ارسال دیدگاه