انتشار ۲هزار جلد کتاب به ۳۶ زبان برای معرفی تشیع به جهانیان

انتشار ۲هزار جلد کتاب به ۳۶ زبان برای معرفی تشیع به جهانیان

معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) از انتشار 2هزار جلد کتاب به ۳۶زبان توسط این مجمع در راستای معرفی اسلام شیعی به جهانیان خبر داد.


به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان، معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)  در دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی تخصصی «بررسی آثار و شاخص‌های معرفی اسلام شیعی به عرصه بین‌الملل در جهان معاصر» گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در راستای معرفی اسلام شیعی به جهانیان، 2هزار جلد کتاب به ۳۶زبان منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار داده است. وی درباره مشکلات انتشار مفاهیم اسلام شیعی در عرصه بین‌الملل، گفت: معضل مهم این عرصه را می‌توان ترجمه بودن آثار دانست؛ چرا که مفاهیم به‌درستی منتقل نمی‌شوند و نارسایی الفاظ برای تفهیم معانی مشهود است.
فرمانیان در ادامه افزود: برای معرفی شیعه در دنیا نباید حتماً به دنبال انتشار کتاب‌های مراجع عظام تقلید یا بزرگان بود؛ زیرا این آثار حاوی مطالب درون‌دینی یا ناظر به عقاید اهل سنت است و برای مخاطب جهانی مفید نیست. وی با اشاره به اینکه باید به اقتضای شرایط و دغدغه‌های فکری هر منطقه توجه کرد، افزود: روش ارائه مطالب باید به شکل معرفی شیعه و برون‌دینی باشد تا استقبال مخاطب داخل و خارج را به ارمغان بیاورد.
وی ادامه داد: باید از بیان مطالب اعتقادی صرف حذر کرد و گستره معرفی شیعه را در محورهای اخلاق، تاریخ و فقه هم امتداد داد و به تنوع مخاطبان از جمله جوانان، نوجوانان، دانشمندان یا عموم مردم توجه ویژه داشت. 
فرمانیان گفت: آسان‌نویسی و روان‌نویسی از دیگر راهکارهای مهم برای ترویج معارف اهل بیت(ع) در دنیاست که نهادهای دینی در این امر ضعف دارند و عموم کتاب‌های این عرصه، تنها مناسب متخصصان علوم دینی است نه مردم؛ در ویکی شیعه (سایت پاسخگویی به سؤالات دینی زیر نظر مجمع جهانی اهل بیت(ع)) تا حد امکان به این مسئله توجه ویژه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه