چشیدن طعم شیرین کرامت

فعالان فرهنگی روسیه، میهمان نشست «سفیران رضوی» شدند

چشیدن طعم شیرین کرامت

معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از جمعی از فعالان فرهنگی و دانشگاهی کشور روسیه در نشست تخصصی سفیران رضوی میزبانی کرد.


به گزارش آستان‌نیوز، چهاردهمین نشست تخصصی سفیران رضوی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و دانشگاهی کشور روسیه، روز گذشته در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در ابتدای این نشست ضمن عرض خیرمقدم به این گروه از زائران، گزارشی از فعالیت‌های مختلف آستان قدس رضوی در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، پزشکی، درمانی و... ارائه کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری به این زائران روسی گفت: شما میهمانان عزیز این بارگاه منور هستید و امیدواریم در این زیارت طعم شیرین کرامت‌های ایشان را حس کنید.
وی با اشاره به مضمون حدیثی از امام رضا(ع) افزود: ایشان در حدیثی می‌فرمایند: «رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند از ما پیروی می‌کردند» و حالا شما فعالان فرهنگی و دانشجویان می‌توانید مشمول این حدیث ارزشمند باشید و از طریق اشاعه معارف رضوی به زبان روسی، نام خود را در شمار خادمان علی بن موسی الرضا(ع) ثبت و کاری کنید تا هم‌زبانان شما با معارف ناب حضرت رضا(ع) بیشتر آشنا شوند.
معاون امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین شما می‌توانید داستان‌های زندگی حضرت رضا(ع) را در فضای مجازی برای کودکان بازگو کرده و از طریق عکس، حس و حال خود را از زیارت امام رضا(ع) به مردم کشورتان منتقل کنید.
وی با بیان اینکه شما می‌توانید مبلغ معارف رضوی در کشورتان باشید، گفت: شما میهمان حضرت رضا(ع) هستید و باید از این فرصت میهمانی بهترین بهره‌ها را ببرید. قطعاً امام به شما عنایت ویژه‌ای دارد و با دستانی پر به کشور خود باز خواهید گشت.
بازدید از کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی، حرم‌گردی و اهدای هدایای متبرک از دیگر برنامه‌های ویژه برای این گروه از زائران بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه