ملت ایران در مدرسه انقلاب

امسال همه مردم کشورمان در روز دانش‌آموز علیه استکبار شعار دادند

ملت ایران در مدرسه انقلاب

مراسم یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح روز گذشته با حضور گسترده و پرشور مردم، دانشجویان و دانش آموزان در تهران و به‌صورت همزمان در بیش از 900 شهر و بخش کشور برگزار شد.


​​​​​​​در این مراسم تشکل‌های دانش‌آموزی در بیانیه‌ای تأکید کردند 13 آبان نقطه طلایی شکست هیمنه غول استکباری دوران، آمریکای جهانخوار به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) بود. دشمن سنگرهای علم‌آموزی را هدف قرار داده و ما عهد می‌بندیم در مسیر علم و پژوهش، دشمن را روسیاه و ناامید کنیم و در این مسیر با فعالیت منسجم به دغدغه‌های فرهنگی رهبرمان پاسخ دهیم.

حرکت دانشجویان در 13 آبان کامل کننده مبارزه با استکبار 
رئیس‌جمهور در مراسم یوم‌الله 13 آبان در جمع پر شور اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان، در سخنانی گفت: نماد امروز استکبار، شیطان بزرگ آمریکاست. دکتر سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: چند ساعت پیش مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، البته شاید از حواس پرتی که دارد، باشد. ایشان گفته ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. وی افزود: ایران ۴۳ سال پیش آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نیاید، ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. رئیس جمهور افزود:  اگر حرکت بزرگ دانشجویان پیرو خط امام(ره) نبود، جریان مبارزه با استعمار ناقص بود، حرکت عظیم دانشجویان با بصیرت ما جریان مبارزه با استکبار را کامل کرد. مردم و دانش‌آموزان پیش از آغاز سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شعار «انتقام» سر دادند و از رئیس جمهور خواستند انتقام اقدام تروریستی داعش در حرم شاهچراغ گرفته شود. گفتنی است، بیش از 3هزارو500 خبرنگار‌، تصویربردار و عکاس‌ خبری مراسم 13 آبان در سراسر کشور را پوشش خبری دادند. 

دشمنان از بیم اقدام ایران در لاک دفاعی فرو رفتند
فرمانده کل سپاه نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور خود در راهپیمایی و مطالبات مردم برای پاسخ دادن به جنایات تروریست‌ها در به شهادت رساندن تعدادی از هموطنانمان در حرم شاهچراغ و دیگر مناطق کشور، گفت: در طول این مسیری که در راهپیمایی می‌آمدم، مردم فقط ندای انتقام سر می‌دادند. هم دشمنان و هم ما به خوبی می‌دانیم این انتقام گرفته خواهد شد. سرلشکر سلامی تأکید کرد: دشمنانی که می‌گفتند تمرکز ما بر برجام نیست، بر مسائل داخلی ایران تمرکز کرده‌اند. امروز همین دشمنان به نیروهای خود آماده‌باش دادند و نگران هستند جمهوری اسلامی اقدامی علیه آن‌ها انجام ندهد و بر همین اساس اکنون از بیم اقدام ایران علیه آن‌ها در لاک دفاعی 
فرو رفته‌اند. در واقع این موضوع نشان‌دهنده واقعیت ماست. فرمانده کل سپاه در خصوص مطالبات مردم در برخورد با اغتشاشگران هم عنوان کرد: ما تمرکز خود را روی ریشه‌های چنین جریان‌هایی گذاشته‌ایم. البته به سرشاخه‌های چنین حوادثی نیز هشدار می‌دهیم از مسیر خطرناک فعلی جدا شوند؛ زیرا این مسیری است که دشمنان برای برخی فریب‌خوردگان این جامعه تدارک دیده‌اند. 

آمریکایی‌ها به اغفال جوانان روی آورده‌اند
سعید جلیلی نیز با حضور در جمع راهپیمایان یوم الله 13 آبان در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در بخشی از سخنانش گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش حوادث سوریه و حوادث حرم  را رقم زدند، اما دیدند حججی‌ها بپا خواستند، همان شهیدی که با انتشار فیلمش بدست خود دشمن همه عظمت ملت ایران را به دنیا نشان داد و حالا آن‌ها به فکر افتاده‌اند دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها را اغفال کنند؛ زیرا از  جوانان این ملت که خودشان در حال رفع و ترمیم مشکلاتشان هستند و در حال صعود به قله‌های پیشرفت در عرصه‌های مختلف‌اند هراس دارند و از گسترش انقلاب اسلامی در دنیا نگران هستند. 
هم اکنون غیر از فضای مجازی 250 فضای ماهواره‌ای برای اغفال نوجوانان و جوانان  فعال است، اما نمی‌دانند قدرت مردم ایران، قدرت نرم آن‌ها و همان نیروی ایمانشان است و بدانند مردم ایران که آن‌ها را در جنگ سخت شکست داده‌اند،  امروز جنگ نرمشان را هم به طریق اولی شکست خواهند داد. انقلاب اسلامی ایران  فقط با اتکا به سخت‌افزار و جنگ افزار به پیروزی نرسیده، بلکه با نیروی ایمان به خدا، رهبری امام  راحل و رهبر فرزانه انقلاب و وحدت مردم به پیروزی دست یافته و  این حرکت دشمن‌ستیزی و استقلال‌خواهی خود را با همت همه آحاد به ویژه نسل دهه  90  ادامه می‌دهد تا پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی نظام اسلامی حضرت ولی عصر(عج) برساند .

مردم خواستار برخورد با اغتشاشگران شدند
مردم تهران که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا جمع شده بودند، با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «هیهات من الذله» و.... انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه دشمنان نشان دادند. در این مراسم پلاکاردهایی نیز در محکومیت اقدامات سلبریتی‌هایی که با دروغ پردازی‌های خود موجب تحریک و فریب جوانان برای حضور در اغتشاشات می‌شوند، در دستان مردم بود. مردم همچنین در دیگر نقاط کشور با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر، خواستار برخورد قاطع با اغتشاشگران و همچنین محاکمه عناصر آشوبگر شدند. در کنار حضور گسترده دهه هشتادی‌‌ها و دهه نودی‌ها، ورزشکاران نیز در این تجمع حضور پررنگی داشتند. بسیاری از راهپیمایان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی حمایت خود از نیروهای حافظ امنیت را اعلام کرده و همچنین خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران شدند. مردم مشهد نیز در این مراسم تصاویری از سردار سلیمانی، شهید علی‌وردی و دیگر شهدای اغتشاشات اخیر را با خود به همراه داشتند. برخی مردم نیز با همراه داشتن آدمک‌ها و عروسک‌هایی از حاکمان و دولتمردان کشورهای سلطه‌گر و همچنین دست‌نشانده‌های آنان، انزجار خود را از این افراد نشان دادند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه