تعطیلی ۳۰درصد واحدهای صنفی پوشاک مشهد

تعطیلی ۳۰درصد واحدهای صنفی پوشاک مشهد


​​​​​​​رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: در سال جاری ۳۰درصد از واحدهای صنفی پوشاک در مشهد تعطیل شده‌اند و بخش دیگری از واحدهای صنفی نیز به دلیل دریافت و افزایش قیمت مالیات توسط سازمان دستگاه امور مالیاتی، دیگر تمایلی به ادامه تولید ندارند.
سیدمهدی لسان طوسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید  بازار پوشاک افزود: در سال جاری قیمت مواد اولیه ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش داشته و با افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکننده مجبور به افزایش قیمت پوشاک شده است. همچنین به دلیل فروش نرفتن جنس‌های فصل گذشته، بازار پوشاک روال طبیعی خود را از دست داده و توازن بین عرضه و تقاضا از بین رفته است.
وی بیان کرد: در چند سال اخیر با ممنوعیت واردات پوشاک ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان با پرداخت تسهیلات در راستای ارتقای تولید داخل احساس می‌شود، چراکه حمایت نکردن دولت از تولیدکنندگان پوشاک موجب واردات و قاچاق پوشاک دست دوم می‌شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد ادامه داد: فروش کالای دست دوم ضمن سود فراوان برای واردکنندگان، با کاهش قدرت خرید مردم برای پوشاک جدید، سبب تمایل آن‌ها به خرید پوشاک دست دوم شده است که دولت باید تمهیداتی برای جلوگیری از آسیب شدید به تولیدکنندگان پوشاک به دلیل خروج از روال طبیعی این بازار در نظر گیرد. با توجه به افزایش قیمت پوشاک، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و مردم به سمت خرید پوشاک دست دوم روی آورده‌اند. این موضوع علاوه بر اینکه تأثیر زیادی بر سلامت جامعه می‌گذارد، مانعی برای تولید است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه