اختصاص اعتبار بازآفرینی بر اساس عملکرد شهرداری‌ها

اختصاص اعتبار بازآفرینی بر اساس عملکرد شهرداری‌ها


​​​​​​​رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اعتبار بازآفرینی شهری به شهرهای مختلف استان تنها بر اساس ارائه گزارش نخست برنامه‌ریزی و عملکرد شهرداری‌های آن‌ها از تدوین طرح‌های محلات هدف اختصاص می‌یابد.
به گزارش ایرنا، سمانه نصراللهی در جلسه کمیته بازآفرینی شهری شهرستان گناباد افزود: باید این گزارش‌های ابتدایی و عملکردی شهرداری‌ها از نیازها و نقاط ضعف و قوت اجرای طرح‌های بازآفرینی در ستادهای استانی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد، تا بر اساس نیازها اعتبارات لازم به شهرها اختصاص یابد که بدون ارائه گزارش فوق نمی‌توان اعتباری برای این بخش در نظر گرفت.
وی ادامه داد: بر‌اساس این گزارش‌ها باید طرح‌های مورد نظر برای اجرای طرح بازآفرینی در مناطق شهری تعریف شوند و تا زمانی که طرحی ارائه نشده باشد، نمی‌توان امیدی به اختصاص اعتبار داشت.
رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری همه بخش‌های دولتی و نهادهای مردمی دست اندرکار اجرای این طرح موظف به تخصیص ۳۰ درصد از منابع خود به این طرح هستند.
برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گناباد تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی یک سال گذشته هیچ جلسه‌ای بدین منظور در این شهرستان برگزار نشده است و نمی‌توان انتظاری برای اختصاص اعتبار بیشتر داشت؛ چراکه ملاک اصلی اختصاص اعتبار ارائه گزارش عملکردی شهرداری‌هاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه