وزنه‌برداری زیر فشار بدهی‌های سنگین

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری: زمینگیر شدیم

وزنه‌برداری زیر فشار بدهی‌های سنگین


سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در نشست خبری این فدراسیون گفت: وزنه‌برداری یک رشته زمانبر است تا به نتیجه برسد و مدال بگیرد. رشته‌ای رکوردی و سنگین است. دو ماهه نمی‌شود تیم را برای قهرمانی آسیا جمع کرد. سال پیش باید یک برنامه‌ریزی برای آسیایی و جهانی می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. این‌ها نقاط ضعفی است که وزنه برداری با آن روبه‌رو است. بچه‌هایی از نسل قبل هستند و خیلی انتظاری از آن‌ها نیست. ما از حالا برای ۲۰۲۴ پاریس برنامه ریزی می‌کنیم و حتماً باید نسل پشتوانه در تیم ملی باشد و باید حمایت شوند تا بتوانیم به شرایط پایداری در نتیجه‌گیری برسیم. 
انوشیروانی در مورد اینکه آیا حضور همه بزرگان در فدراسیون سبب اختلاف سلیقه  نمی‌شود، تأکید کرد: در این مدت که قهرمانان بزرگ دعوت ما را قبول کردند، همه در حال کمک هستند. خوشبختانه ما در همه ابعاد اتفاق نظر داریم و همسو برای رفع مشکلات هستیم‌. اعتقاد ما این است باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و برند‌سازی کنیم.
وی در خصوص انتخابات کنفدراسیون و اینکه آیا می‌توانید انتخابات فدراسیون را تا آن زمان برگزار کنید، اظهار کرد:  انتخابات در اختیار وزارت ورزش است و ما مجری. حساسیت‌ها را انتقال دادیم تا در زمان مقرر برگزار شود و ایران بتواند در انتخابات آسیا کرسی بگیرد. وزارت ورزش هم مصمم است زودتر برگزار شود. 
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری درخصوص اینکه پشتوانه داریم یا خیر تأکید کرد: دوبار در سال ۲۰۰۰ و یک بار نیز بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ پشتوانه‌سازی داشتیم که اوج آن را تا سال ۲۰۱۶ دیدیم، اما امروز در این برهه زمانی دستمان خالی است و چیزی که تحویل گرفتیم تهی است. فعلاً روی تک گزینه‌ها تمرکز می‌کنیم و اگر رکوردها را مقایسه با قبل کنیم، مشخص می‌شود چقدر فاصله وجود دارد. 
انوشیروانی در مورد بدهی‌های فدراسیون گفت:  امروز این بدهی‌ها زمینگیرمان کرده و ما را برای جذب اسپانسر عاجز کرده است. حدود 5/4 میلیارد به شرکت توسعه بدهکاریم و با ما قرارداد نمی‌بندند. 5/3 میلیارد هم بدهی مالیاتی داریم که با رایزنی‌های مختلف این مبلغ را کم کردیم. در سال‌های گذشته حتی مالیات حقوق پرسنل را هم پرداخت نکرده بودند و شامل جریمه هم شده بود. با این شرایط ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و ثانیه به ثانیه‌اش را می‌دویم. یک سیستم مناسب در فدراسیون‌ها نداشتیم و هر جا دست می گذاریم زیر صفر است‌ وچیزهایی می‌بینیم که واقعاً اشکمان درمی‌آید.

علی‌حسینی: شاهد حواشی در تیم‌ملی نخواهیم بود
سعید علی‌حسینی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که به مسیر بدست آوردن سهمیه المپیک اشراف کامل دارد تا کسب سهمیه المپیک پاریس مانند توکیو به چالش برنخورد؛ چراکه خودش نیز به همین دلیل المپیک توکیو را از دست داد؟  گفت: از الان می‌دانیم در دسته‌های ۸۹، ۱۰۲ و فوق‌سنگین شانس داریم و نیم نگاهی به وزن ۶۱ کیلوگرم نیز خواهیم داشت. مسابقات پیش رو به نوعی مشخص است که کدام مسابقات مهم است و  امتیازات بیشتر دارد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه