بازگشت ۶ واحد صنعتی به چرخه تولید

خراسان‌ شمالی

بازگشت ۶ واحد صنعتی به چرخه تولید


​​​​​​​مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۶واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان که به علت‌های مختلف راکد بودند به چرخه تولید بازگشتند.
نوایی اظهار کرد: برخی واحدهای صنعتی به علت‌های مختلف قادر به ادامه فعالیت نبوده و تولید در آن‌ها متوقف شد که در این زمینه برای حل مشکل تولید، پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و برخی از واحدهای صنعتی هم با واگذاری به سرمایه‌گذار جدید به صورت اجاره و یا انتقال دائم و قطعی به چرخه تولید بازگشتند.
نوایی خاطرنشان کرد: امسال احیای ۱۳ واحد صنعتی راکد در دستور کار است و در این باره برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است. برخی از واحدهای صنعتی کمتر از ظرفیت تولید دارند و دولت تلاش کرد تولید در این واحدها به ظرفیت اسمی برسد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت ۱۲ واحد صنعتی به بالای ۵۰ درصد افزایش یافت.
نوایی در ادامه افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران به تعهدات خود در قبال دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی عمل نکرده‌اند که در این خصوص زمین هشت واحد صنعتی به مساحت 5هکتار بازپس گرفته شد و این زمین‌ها برای سرمایه‌گذاری به متقاضیان جدید واگذار می‌شود.
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۲۳هکتار زمین برای ساخت واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه‌گذاران واگذار شد که بیشترین آن‌ها مربوط به بجنورد است.
در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره‌برداری دارند که میزان اشتغال‌زایی آن‌ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه‌گذاری در این واحد‌ها نیز ۸هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی عنوان کرد: اکنون ۲۸۷ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعال و مابقی راکد است که پیگیری برای راه‌اندازی واحدهای راکد در‌حال انجام است. همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه‌فعال 
است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه