هدف‌گذاری حضور ۵۰ میلیون زائر در مشهد

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد

هدف‌گذاری حضور ۵۰ میلیون زائر در مشهد

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند که با ساخت و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل، حضور ۵۰ میلیون زائر در سال‌های آینده هدف‌گذاری شده است.
یعقوبعلی نظری در جمع نمایندگان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل در خراسان رضوی گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی باید تغییراتی ایجاد شود که ساخت شهر فرودگاهی مشهد و قطار سریع‌السیر مشهد –تهران بر همین مبنا طرح‌ریزی شده است.  
وی بیان کرد: ایجاد شهر فرودگاهی مشهد در این خصوص دارای اولویت است که اکنون 8هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و مطالعات اولیه آن نیز از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با ایجاد شهرک فرودگاهی مشهد و ساخت مسیر حمل و نقل عمومی پرسرعت می‌توان فاصله ۳۰ کیلومتری این منطقه را به نزدیکی حرم مطهر رضوی متصل کرد تا امکان اسکان زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در این محدوده فراهم شود.
نظری گفت: هم اکنون در بهترین حالت ۱۳۰ هزار مسافر امکان استقرار در اقامتگاه‌های رسمی شهر مشهد را دارند و در اوج حضور مسافر باید امکان اقامت یک میلیون نفر در شب را داشته باشیم.
استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: لازم است بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیران دولت نشست‌هایی در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی در مشهد برگزار شود تا همکاری‌های حقوقی و رسمی به سرعت به نتیجه برسد؛ چراکه این موضوع منافع کل کشور را در بردارد.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان چالش‌های خدمات‌رسانی در مشهد از جمله کمبود 4هزار و ۵۰۰ لیتر آب در مشهد، ضرورت اقدام‌های زودبازده و میان‌مدت در این شهر، تصمیم‌گیری برای افزایش ۳۰ درصدی خدمات‌رسانی در حاشیه کلانشهر مشهد و تحول جدی در این خصوص طی پنج سال آینده پرداخت.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سرمایه اجتماعی مهم‌ترین مسئله کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و با اقدام‌هایی که در خصوص ساخت مسکن انجام شده است، شاهد تأثیر مستقیم آن در بهبود معیشت مردم خواهیم بود که منجر به افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.
نظری گفت: ۱۵۰ هزار متقاضی مسکن در شهر مشهد وجود دارند که به علت مشکلات مالی در دهک‌های نیازمند قرار دارند، بنابراین واریز وجه از سوی این متقاضیان به صورت کامل انجام نشده است.
همچنین زمین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اختیار مردم قرار گرفته است تا خود آن‌ها کار ساخت مسکن را آغاز کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه