کندی پروژه‌های راهسازی به علت افزایش هزینه‌

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد

کندی پروژه‌های راهسازی به علت افزایش هزینه‌

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر افزایش هزینه‌های ساخت راه و متناسب نبودن اعتبارات تخصیص یافته با حجم کار، موجب کند شدن روند پیشرفت اجرایی طرح‌های راهسازی در این استان شده است.


محمد ذاکری افزود: از سوی دیگر تخصیص اعتباراتی که به صورت اوراق سه ساله اسناد خزانه اسلامی ارائه می‌شود و ارزش آن معادل حدود ۵۰ درصد اعتبارات نقدی است می‌تواند دلیل دیگری برای کند شدن روند اجرایی طرح‌های راهسازی باشد.
وی اضافه کرد: افزایش قیمت زمین در چند سال اخیر نیز سبب شده آزادسازی و تملک زمین‌ها در محورهای در دست ساخت، نیازمند اعتبارات نقدی فراوانی باشد. در مجموع شرایط مزبور موجب افزایش قیمت‌های پیشنهادی و رغبت نداشتن پیمانکاران به شرکت در مناقصات مربوط به طرح‌های راهسازی می‌شود. ذاکری افزود: اجرای هفت طرح راهسازی به طول هزار و ۱۳۰ کیلومتر به این اداره کل تفویض شده که عملیات اجرایی آن‌ها به تناسب اعتبارات ابلاغی در دست اجراست.
وی متوسط پیشرفت اجرایی هفت طرح راهسازی مزبور را ۳۳ درصد اعلام و بیان کرد: در حال حاضر ساخت حدود ۱۹۰ کیلومتر در قالب طرح‌های مزبور در دست اقدام است و ساخت حدود ۵۳۰ کیلومتر نیز باقی‌مانده است و اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری کامل از هفت طرح راهسازی مزبور در خراسان رضوی بیش از ۱۲ میلیارد تومان است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: طول کل راه‌های پیشنهادی به منظور دریافت مجوز ماده ۲۳ قانون «الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» در استان حدود هزار و ۴۳۰کیلومتر بوده که در دست پیگیری است. ذاکری افزود: از ابتدای امسال در قالب طرح‌های مزبور دو قرارداد به طول ۴۴کیلومتر (قطعه سوم و انتهایی باند دوم سه راهی شادمهر- کاشمر به طول ۲۰ کیلومتر و باند دوم تربت حیدریه - دولت‌آباد به طول ۲۴ کیلومتر) به مبلغ اولیه ۶۷۰ میلیارد تومان به منظور اجرا به پیمانکاران واگذار شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه