زیارت باید آسان و ارزان انجام شود

دبیر شورای ملی زیارت و استاندار خراسان رضوی:

زیارت باید آسان و ارزان انجام شود

دبیر شورای ملی زیارت و استاندار خراسان رضوی گفت: زیارت باید گسترده، آسان و ارزان باشد و وظیفه ما نیز مهیا کردن این شرایط برای حضور تمام زائران داخلی و خارجی در شهر مقدس مشهد است. 


یعقوبعلی نظری در نخستین نشست مشاوران استانداران سراسر کشور در امر تسهیل خدمت به زائران امام رضا(ع) افزود: به همین دلیل بخش‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی در سراسر کشور باید در این موضوع شرایطی را فراهم کنند تا با یک مفاهمه مشترک، موضوع زیارت و تسهیل آن به خوبی قابلیت پیگیری داشته باشد. 
استاندار خراسان رضوی گفت: زیارت نباید یک سفر تفریحی و یا گردشگری تعریف شود و به عنوان یک امر عادی به آن نگریسته شود زیرا وقتی فردی تصمیم به حرکت برای زیارت می‌گیرد از همان ابتدا باید در فضای معنوی زیارت قرار گیرد تا اثرگذاری معنوی آن نیز رخ دهد. 
نظری افزود: در شهر مشهد، همه افراد در ارتباط با امام هشتم(ع) زائر و یا مجاور هستند و بر اساس همین نگاه، درمان هم مبتنی بر زیارت تعریف می‌شود و همچنین باید برنامه‌های مناسبی نیز برای اوقات فراغت زائران در نظر گرفته شود تا شرایط معنوی زیارت کاسته نشود. 
دبیر شورای ملی زیارت گفت: اگر بتوانیم زمینه لازم برای بهره‌مندی همه مردم از زیارت را فراهم آوریم تا از این فرصت مناسب استفاده کنند بسیاری از مسائل و ناهنجاری‌ها خود‌به خود حل می‌شوند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه