کمبود تجهیزات و نبود کلاس مناسب در مدرسه‌های عشایری

خراسان رضوی

کمبود تجهیزات و نبود کلاس مناسب در مدرسه‌های عشایری

معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان عشایر بازمانده از تحصیل این استان مشغول تحصیل شدند، گفت: در حال حاضر حدود ۹هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند.


آذر رشیدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: کمبود معلم نداریم و در عشایر هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نمی‌شود؛ اما مشکل مهم عشایر، نبود کلاس درس مناسب، میز و نیمکت است. معاون آموزش ابتدایی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: کمبود امکانات و تجهیزات داریم. میز و صندلی کم است که در حال تأمین آن هستیم و در بعضی بخش‌ها مشکل کانکس داشتیم که با نوسازی هماهنگ کردیم تا این مشکل برطرف شود.
صفدر سلطانی؛ معاون آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی نیز اظهار کرد: در خراسان رضوی حدود هزار معلم تخصصی تربیت بدنی نیاز داشتیم که در این راستا از 500معلم دیگر و آموزگارانی که همه درس‌ها را ارائه می‌دهند، استفاده کردیم؛ ولی با این حال هنوز 500 معلم دیگر تأمین نشده است و کمبود داریم. 
وی افزود: نمی‌توانم آمار دقیقی بدهم؛ چون تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها متغیر است؛ اما اگر تعداد دانش‌آموزان هر کلاس را 20 نفر در نظر بگیریم و به طور میانگین هر معلم 12 کلاس را پوشش بدهد، با توجه به اینکه در استان 6 هزار کلاس درس داریم بنابراین حدود 120هزار دانش‌آموز بدون معلم تخصصی ورزش هستند. البته میانگین به طور معمول تا 22 نفر در هر کلاس نیز رسیده که می‌تواند این رقم به 132هزار نفر نیز برسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه