تجمع آتش‌نشانان مشهدی در اعتراض به نحوه محاسبه مزد

تجمع آتش‌نشانان مشهدی در اعتراض به نحوه محاسبه مزد

حدود 100 نفر از آتش‌نشانان مشهدی صبح روز گذشته مقابل شهرداری مشهد تجمع کرده و خواستار حل مشکلات مادی در پرداخت حقوق خود شدند.


​​​​​​​ساعت حدود 10 صبح نزدیک به 100 نفر از آتش‌نشانان مشهدی که با لباس فرم مقابل شهرداری مشهد تجمع کرده بودند، با حمل پلاکاردهایی از شهردار مشهد درخواست کردند برای متناسب‌سازی حقوق آن‌ها با میزان فعالیتی که دارند، اقدامی عاجل کند. آتش‌نشانان مشهدی که مردم شهر جانفشانی‌های آن‌ها در حوادث مختلف را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد و برایشان احترام قائل هستند، خواستار حل مشکل دو ساله و پایان دادن به وعده‌ها شدند.
برهمین اساس، حاجی بگلو؛ عضو شورای شهر و برخی مدیران شهرداری مشهد در جمع آتش‌نشانان حاضر شدند و گلایه‌های آن‌ها را شنیدند و با این افراد صحبت کردند.
در این زمینه یکی از آتش‌نشانان به خبرنگارما گفت: «آتش‌نشان‌های مشهدی از قانون کار هم کمتر حقوق می‌گیرند با اینکه ما نیروی رسمی هستیم و در رسته کارمندان قرار داده شده‌ایم. از سوی دیگر به این بهانه (دریافت حقوق کارمندی) می‌گویند حالا نوبت‌کاری و شب‌کاری به شما تعلق نمی‌گیرد.
اگر قرار است شب‌کاری و نوبت‌کاری به ما تعلق نگیرد، ما چطور شب‌ها برای عملیات در محل کار حاضر شویم؟ ما هیچ وقت دست از خدمت‌رسانی به مردم عزیز بر نمی‌داریم؛ اما این عدالت نیست و باید فکری برای حل مشکل ما بکنند. در شرایط کرونا، سرما و گرما پای کار بوده‌ایم و خواهیم بود.
خط ما از دشمن جداست. ما همه نیروهای انقلاب هستیم و عکس‌های رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی را در دست همکارانم ببینید. ما اجازه نمی‌دهیم اعتراض آرام و منطقی ما بازیچه دست معاندان شود؛ اما امروز برای پایان دادن به دو سال وعده اینجا آمده‌ایم».

شهرداری باید مشکل را حل کند
در حال حاضر دریافتی حقوق ما میانگین حدود 10 میلیون تومان است در حالی که باید حدود 18 میلیون تومان باشد. هر سال به حقوق ما مانند کارمندان 10 یا 20 درصد اضافه می‌کنند. ما از مسئولان شهرداری می‌خواهیم مشکل ما را حل کنند.
در ادامه حاجی بگلو؛ عضو شورای شهر مشهد که میان جمعیت حاضر شده بود، به خبرنگار ما گفت: بنده پیگیر دریافت حق و حقوق آتش‌نشانان عزیز هستم. همان‌طور که در گذشته هم این‌گونه بوده است. باید پذیرفت حق در مواردی با این عزیزان است. زمانی توان مالی شهرداری ضعیف است. می‌توانیم موضوع را قبول کنیم. 
عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: اما شهرداری مشهد هم توان مالی خوب و هم ظرفیت مناسبی دارد. از این رو باید به دنبال راهکار قانونی بود که مشکل این عزیزان حل شود. راهکار این ماجرا می‌تواند اصلاح قوانین بالادستی، پایین‌دستی و دادن طرح و لایحه باشد. شهرداری باید این اقدام را انجام بدهد. ما هم پای کار هستیم. شورای شهر از صفر تا 100 ماجرا پای کار نیروهای آتش‌نشانی مشهد است. شرمنده دوستان هستیم که تا امروز نتوانسته‌ایم آنچنان که شایسته است به این افراد خدمت کنیم.

خبرنگار: رحمانی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه