شکایت از رسانه‌های معاند باید زودتر صورت می‌گرفت

حسن عابدینی در گفت‌وگو با قدس‌آنلاین:

شکایت از رسانه‌های معاند باید زودتر صورت می‌گرفت

این روزها هم‌زمان با تأکید اسماعیلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم شاهد مطالبه سیاسی و عمومی برای شکایت بین‌المللی و حقوقی از رسانه‌های معاند خارج از کشور هستیم.


​​​​​​​در همین باره یک کارشناس مسائل رسانه و بین‌الملل روز گذشته در گفت‌وگو با قدس گفت: دولت‌های غربی و آمریکا باید مورد بازخواست قرار بگیرند که چرا در برابر رسانه‌های تحت مدیریت و حمایتشان که تشویق به آتش زدن پلیس و تخریب اموال عمومی می‌کنند سکوت کرده‌اند، حال آنکه هیچ رسانه‌ای در آمریکا جرئت ندارد علیه پلیس اقدامی اینچنینی را تشویق یا ترویج کند. 
حسن عابدینی افزود: اگر رسانه‌ای در انگلیس یا آمریکا موضوعی غیرواقعی یا دروغ را منتشر کند، قطعاً توبیخ می‌شود، اما در مسائل ضدجمهوری اسلامی شاهد هستیم این رسانه‌ها از بدترین واژگان برای انتشار اخبار کذب استفاده می‌کنند و از سوی مجامع رسمی هیچ واکنشی به آن‌ها نشان داده نمی‌شود. 
عابدینی ادامه داد: این اقدام از سوی جمهوری اسلامی باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد؛ باید طی یک نامه رسمی به آفکام (اداره ارتباطات بریتانیا) تک‌تک اقدامات هنجارشکنانه بی‌بی‌سی ودیگر شبکه‌های دولتی انگلیس مطرح و مورد بازخواست قرار بگیرد. 
وی درمورد نتیجه این اقدام و واکنش مجامع بین‌المللی بیان کرد: باید توجه داشته باشید شبکه‌هایی مثل بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال شبکه‌های رسانه‌ای نیستند، آن‌ها درواقع بلندگوهای امنیتی مخالفان جمهوری اسلامی هستند. 
در اغتشاشات اخیر پی‎درپی شاهد بودیم اخبار کذب و غیرواقعی را به عنوان یک خبر رسمی منتشرکرده‌اند. شکایت از این رسانه‌ها یک نتیجه واقعی و رسمی از سوی مجامع بین‌المللی به دنبال نخواهد داشت، اما بخشی از واقعیت عملکرد این شبکه‌ها را برای همگان مشخص و روشن می‌کند. 
وی افزود:دولت‌های غربی و آمریکا باید مورد بازخواست قرار بگیرند که چرا در برابر رسانه‌های تحت مدیریت و حمایتشان که تشویق به آتش زدن پلیس و تخریب اموال عمومی می‌کنند سکوت کرده‌اند، حال آنکه هیچ رسانه‌ای در آمریکا جرئت ندارد علیه پلیس اقدامی را تشویق یا ترویج کند.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه