رسانه‌ها پیگیر اجرای عدالت باشند

رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه «اوانا»:

رسانه‌ها پیگیر اجرای عدالت باشند

روز گذشته رئیس جمهور کشورمان با حضور در جمع 95 مدیر و خبرنگار بین‌المللی  اجلاس «اوانا» هجوم گسترده به فرهنگ ملت‌های مستقل را بی رحمانه توصیف و تصریح کرد: گاهی ترور فیزیکی است، گاهی ترور شخصیتی که با تهمت و افترا صورت می‌گیرد، گاهی ترور اقتصادی است که با ابزار تحریم علیه یک ملت اعمال می‌شود، اما گاهی ترور فرهنگی است که در این نوع ترور حقیقت با نیرنگ و دروغ هدف قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود حقایق از چرخه اطلاعات و ارتباطات خارج شود. 


حفظ کرامت انسانی و عدالت‌محور رسانه‌ها 
دکتر رئیسی اجرای عدالت را یکی از خواسته‌های همه ملت‌ها دانست و افزود: حفظ کرامت انسانی و اجرای عدالت از نکاتی است که می‌تواند به عنوان محور فعالیت و پیگیری رسانه‌ها مطرح باشد. اگر قدرت رسانه در خدمت کرامت انسانی و اجرای عدالت باشد، این رسانه بسیار ذی قیمت است. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه جریان مقاومت و نگاهِ مقاومتی، باید هجوم به ظرفیت‌ها و آثار و افتخارات تمدنی ملت‌ها را رصد و از آن‌ها صیانت کند، نقش رسانه را در این جهت بسیار مهم توصیف کرد و گفت: رسانه‌ می‌تواند برای ملت‌ها، ارزش‌ها و کرامت انسانی را حفظ کرده و مأموریت اجرای عدالت را در جامعه به عهده بگیرد.

کمک رسانه‌ها به  ادراک صحیح مخاطب 
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه شما به عنوان اصحاب رسانه به نیکی می‌دانید جنگ امروز جنگ روایت‌هاست، خاطرنشان کرد: گاهی از یک واقعه ده‌ها روایت مختلف ارائه می‌شود و در این مواقع اگر روایت صحیحی از واقعیت ارائه نشود، ادراک دقیق و صحیح برای مخاطب ایجاد نمی‌شود. وی به مباحث مطرح شده از سوی مدیران ارشد رسانه‌ای حاضر در این نشست پرداخت و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سیاست همسایگی‌ و اولویت توسعه روابط با کشورهای منطقه برای سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اهمیت بسیاری قائل است، تصریح کرد: با عضویت و حضور فعال در اتحادیه‌ها و مجموعه‌های منطقه‌ای، توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی‌ با همه کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را افزایش داده‌ایم و این روند رو به گسترش است. دکتر رئیسی با بیان اینکه روابط ما با چین و روسیه همواره وجود داشته و تفاهمات با جدیت از سوی طرفین دنبال می شود، تأکید کرد: در کنار توسعه روابط با کشورهای منطقه ما با کشورهای آفریقا و همچنین کشورهای آمریکای لاتین، ارتباطات بسیار خوبی داریم و اعلام کردیم با همه کشورهای دنیا به جز آن‌هایی که با ما دشمنی می‌کنند، مایل به توسعه و گسترش روابط هستیم.

تکلیف رسانه‌های مستقل و دوگانگی غرب
رئیس جمهور کشورمان با اشاره به استانداردهای دوگانه غربی‌ها در مسائل مختلف از جمله در موضوعاتی مثل حقوق بشر، آزادی و استقلال؛ این را کار روزمره غربی‌ها دانست که امروز مردم دنیا نسبت به آن آگاه شده‌اند و افزود: وظیفه شما اصحاب رسانه در این زمینه وظیفه سنگینی است که مردم را آگاه و با ارائه اطلاعات صحیح به آن‌ها در دریافت ادراک صحیح و دقیق کمک کنید تا بدانند امروز غربی‌ها تلاش دارند با نیرنگ و فریب به نحوی القا ‌کنند کشورهای مستقل را وابسته و کشورهای وابسته را مستقل جلوه دهند.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

برچسب ها :
ارسال دیدگاه