2 بازی تدارکاتی در انتظار تیم ملی

یکی در تهران، یکی در دوحه

2 بازی تدارکاتی در انتظار تیم ملی


​​​​​​​تیم ملی فوتبال ایران دور جدید اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرده است. البته که آماده‌سازی شاگردان کی‌روش خارج از برنامه‌ریزی تقویمی فیفا بوده و با هماهنگی انجام شده میان سرمربی تیم ملی و البته سرمربیان لیگ برتری، بازیکنان شاغل در لیگ که در لیست کی‌روش حضور دارند، پس از اتمام مسابقات تیم باشگاهی خود به ساختمان پِک می‌روند و دوره ریکاوری خود را زیرنظر کادرفنی تیم ملی انجام می‌دهند.کی‌روش از مدیران فدراسیون فوتبال خواسته بود با توجه به زمان کوتاه تا آغاز جام جهانی، هفته دوازدهم لیگ برتر تعطیل شود و مسابقات لیگ هفته جاری به پایان برسد که خواسته سرمربی پرتغالی تیم ملی اجابت شده و پس از برگزاری مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، دیدارهای لیگ برتر به مدت بیش از یک ماه تعطیل خواهد بود تا شاگردان کی‌روش بتوانند فرصت آماده‌سازی بیشتری برای حضور در جام جهانی داشته باشند.

مصاف مقابل نیکاراگوئه 
سرمربی تیم ملی ایران خواستار برگزاری بازی تدارکاتی شده بود و مدیران فدراسیون برای تحقق خواسته کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال چند کشور وارد مذاکره شدند که سرانجام دو روز پیش مشخص شد دیدار با تیم ملی نیکاراگوئه نهایی شده و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خبر از برگزاری این مسابقه داد.
مهدی محمدنبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در تکمیل اظهارات رئیس فدراسیون، دیروز مصاحبه‌ای را انجام داده و درباره زمان برگزاری دیدار با نیکاراگوئه و البته محل برگزاری آن توضیحاتی را ارائه کرده است. با اعلام نبی، تیم‌های ملی ایران و نیکاراگوئه که در رنکینگ فیفا در جایگاه 142 قرار دارد، 19 آبان‌ماه از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت.

رویارویی با تونس
مدیران فدراسیون فوتبال در ادامه رایزنی‌های خود موفق شدند با یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 قطر برای برگزاری بازی تدارکاتی به توافق برسند و نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال به صورت رسمی از توافقات انجام شده پرده‌برداری کرد. تیم ملی تونس یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی 2022 قطر است و در گروه چهارم رقابت‌ها با تیم‌های فرانسه، استرالیا و دانمارک همگروه است. شاگردان جلیل کادری در جایگاه سی‌ام رنکینگ فیفا حضور دارند و می‌توانند رقیب تدارکاتی بسیار خوبی برای تیم ملی ایران پیش از انجام بازی با تیم ملی انگلیس باشند.
نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال ایران با اعلام نهایی‌شدن توافقات با مدیران فدراسیون فوتبال تونس، درباره زمان آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر توضیح داد: «ملی‌پوشان در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی به مصاف تیم ملی فوتبال تونس خواهند رفت. این دیدار در تاریخ 16 نوامبر (چهارشنبه 25 آبان‌ماه) در دوحه قطر برگزار می‌شود». تیم ملی فوتبال ایران پس از انجام دیدار دوستانه با تیم ملی تونس، دوشنبه 30 آبان‌ماه در نخستین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر در برابر تیم ملی انگلیس قرار می‌گیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه