موفقیت‌های ویژه «آویژه»

نماینده بسکتبال خراسان رضوی به سکوی لیگ برتر می‌رسد؟

موفقیت‌های ویژه «آویژه»

بسکتبال رشته‌ای پرطرفدار که از دیرباز علاقه‌مندان زیادی در خراسان داشته و صد البته اکنون نیز دارد. رشته‌ای دانشگاهی و باکلاس که بازیکنان مطرح و صاحب‌نامی از این خطه توانسته‌اند پله‌های ترقی را پشت سر بگذارند و صاحب پیراهن تیم ملی شوند.


​​​​​​​همچنین تاریخچه ورزش بسکتبال در خراسان رضوی را که بررسی می‌کنیم، در طول دوره‌های گذشته نمایندگان فراوانی در لیگ‌های مختلف از این استان شرکت داشتند که بیشتر از همه نقش کارخانه بازیکن‌سازی برای تیم‌های ملی رده‌های مختلف را بازی کردند.
همان‌طور که عنوان شد، خراسان رضوی نمایندگان مختلفی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی که در حال حاضر با عنوان لیگ برتر برگزار می‌شود، داشته است که هر کدام کارنامه‌ای دارند و پیشینه‌ای. هر چند برخی از آن‌ها خیلی زود محو شدند و به تاریخ پیوستند.

«آویژه» از زیرگروه تا لیگ برتر
در لیگ برتر امسال به مانند سال گذشته تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا، نماینده خراسان رضوی است. تیمی که فعالیتش از رقابت‌های زیرگروه لیگ شروع شد، به لیگ دسته دوم رسید، پس از آن لیگ یکی شد، از لیگ یک مجوز لیگ ملی را گرفت و سپس موفق به حضور در لیگ برتر شد. در مورد زیرساخت آویژه همین بس که این تیم بر پایه همان نماینده خوش‌نام بسکتبال خراسان یعنی فرش مشهد که سال‌ها در رده‌های بالای لیگ تیمداری کرد، بنا نهاده شده و بیشتر بازیکنان بومی که در آن بازی می‌کنند، محصول کارخانه بازیکن‌سازی باشگاه فرش مشهد هستند.
آویژه پس از اینکه لیگ سال گذشته را با قرار گرفتن در رده نهم جدول لیگ برتر به اتمام رساند، امسال با بهره‌گیری از بازیکنان جوان و جویای نام بومی که شاکله اصلی تیم را تشکیل می‌دهند، در کنار کورین هنری؛ بازیکن پست یک و آمریکایی‌اش و چهار بازیکنی که از شهرهای دیگر به خدمت گرفته، شرایط خوبی در جدول رده‌بندی دارد و با 10 امتیازی که تا پایان هفته ششم لیگ اندوخته و تنها با اختلاف یک امتیاز با مهرام 11 امتیازی، هم‌امتیاز با کاله در رده سوم جدول ایستاده است.

آبروداری آویژه برای ورزش استان
شاگردان سرجان پس از آغاز لیگ با برد، دو بازی را مقابل حریفانشان واگذار کردند؛ اما تلاش آن‌ها در سه بازی بعد به ثمر نشست و هر بازی را پیروز از میدان خارج شدند. شاهکار آویژه صنعت در بازی آخر آن‌ها پیش از تعطیلات لیگ رقم خورد که توانستند تیم صدرنشین و مدعی مهرام را شکست دهند.
گرچه رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال امسال با کاهش تیم‌ها از 16 تیم به 12 تیم، سخت‌تر شده و سطح رقابت‌ها بالاتر از دوره‌های پیش است، به اعتقاد کارشناسان با روند رو به رشدی که آویژه در پیش گرفته و انگیزه‌ای که بازیکنان جوان این تیم دارند می‌توان به روزهای بهتر آن‌ها امیدوار بود. اتفاقی که کمتر نمونه آن را می‌توان در وضعیت سایر نمایندگان رشته‌های دیگر لیگی خراسان رضوی دید. از فوتبال که وضعیت اسفناکی دارد گرفته تا والیبال که شرایط چندان مناسبی ندارد و هندبال که با گذشته‌اش بسیار فاصله دارد.

موفقیت‌های آویژه با جوانان بومی
به گفته مدیر رسانه‌ای باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد، این تیم جزو جوان‌ترین تیم‌های لیگ برتری به حساب می‌آید که بیشترین بازیکن بومی را دارد.
مهدی هاشمی می‌گوید: هفت بازیکن ما در حال حاضر مشهدی هستند که با اضافه شدن حامد حسین‌زاده که ملی‌پوش بومی ماست، شرایط از گذشته بهتر شده است. رسیدن دو بازیکن جوان آویژه صنعت به اردوی تیم ملی، یکی دیگر از موفقیت‌های این تیم یکدست و به دور از حاشیه است که پس از پایان هفته ششم لیگ برتر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
کادر فنی آویژه در عین جوان بودن، از تجربه بالایی برخوردار هستند که در کنار بومی بودنشان امتیاز ویژه‌ای برای آن‌ها به شمار می‌رود. سال گذشته پیش از آمدن سرجان، آویژه به هیچ عنوان شرایط مناسبی نداشت که با بازگشت دوباره این مربی کروات به مشهد، ورق برگشت. در انتهای لیگ، نماینده خراسان رضوی با قرار گرفتن در رده نهم از سقوط به دسته پایین‌تر رهایی یافت.

پیش‌بینی نتیجه خوب برای آویژه
مشاور فنی عالی باشگاه آویژه صنعت درباره شرایط این تیم به قدس گفت: پس از تغییر و تحولاتی که با آمدن سرجان اتفاق افتاد، تیم جان تازه‌ای گرفت که در حال حاضر بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار داریم.
علیرضا زهی ادامه می‌دهد: از دیدگاه من که تجربه زیادی چه در رده باشگاهی چه رده ملی دارم، آویژه تیمی یکدست است که هم بازیکنان اصلی‌اش شرایط بسیار خوبی دارند و هم نیمکت قوی و باانگیزه‌ای دارد. شک نکنید اگر مشکل خاصی پیش نیاید این تیم را بین چهار تیم راه یافته به مرحله پایانی خواهیم دید. وقتی بچه‌ها برابر تیم مدعی مهرام با قدرت ظاهر می‌شوند و نخستین شکست را به حریف تحمیل می‌کنند پس باید به آینده آن‌ها امید داشت.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه