بی‌توجهی اداره‌ها به معرفی املاک مازاد

بی‌توجهی اداره‌ها به معرفی املاک مازاد

برخی از مدیران خراسان جنوبی هنوز به ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن در خصوص واگذاری و تحویل اراضی مازاد مؤسسه‌ها و دستگاه‌های دولتی بی‌توجه‌اند.


یکی از رویکرد‌های دولت ساخت مسکن برای افراد بدون خانه به خصوص جوانان است. این امر به حدی مهم است که رئیس‌جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواسته است زمین‌های مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و عدم همکاری دستگاه‌های دولتی در واگذاری زمین‌های مازاد خود سبب شد رئیس‌ جمهور با دستگاه‌های اجرایی اتمام حجت کند.
طبق اتمام حجت رئیس‌جمهور با دستگاه‌های اجرایی، اگر دستگاهی زمین‌های مازاد خود را تحویل ندهد، سند اراضی به نام دولت ثبت می‌شود و تا پایان شهریور مهلت تعیین شده است. شاهزهی، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نسبت به شناسایی و احصای اراضی مازاد اقدام‌هایی صورت گرفته است.
او افزود: در این زمینه ۲۴۰ هکتار زمین مازاد شناسایی شده و این اراضی متعلق به جهاد کشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه بیرجند است.
با توجه به وجود زمین‌های زیاد در استان به نظر می‌رسد زمین‌های مازاد دیگری هم در دست اداره‌های دولتی قرار دارد که نامشان در فهرست راه و شهرسازی نیست.
تاکنون تنها یک قطعه زمین در خراسان جنوبی که آن هم متعلق به جهاد کشاورزی است برای استفاده در ساخت مسکن در حال طی مراحل قانونی برای ثبت سند است.
مخملباف، معاون امور املاک و کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: برای ۷۵ هکتار زمین در استان درخواست سند شده و اداره دیگری به جز جهاد کشاورزی درخواست سند نکرده است. 
باید دید چه زمانی قانون اعطای اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به راه و شهرسازی برای ساخت مسکن، کامل اجرا خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه