کاهش بارندگی تا سدهای خالی

خراسان ‌شمالی

کاهش بارندگی تا سدهای خالی


​​​​​​​رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش استان در سال آبی گذشته (اول مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱) نسبت به متوسط بلندمدت 8/30 درصد کاهش داشته است. 
علیرضا گلرخ اظهار کرد: در سال زراعی گذشته (اول مهر ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱) ۱۷۹ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است و این رقم در بلندمدت 9/259میلیمتر بارندگی را نشان می‌دهد. 
رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: بیشترین میزان کاهش بارندگی در سال زراعی گذشته در ایستگاه گرمه با 8/49 درصد ثبت شده است. 
وی خاطرنشان کرد: در ایستگاه گرمه در سال آبی گذشته 5/60 میلیمتر باران ثبت شد این در حالی است که در بلندمدت 6/120میلیمتر باران در این ایستگاه گزارش شده است. 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی هم با اشاره به‌کاهش ذخایر آبی استان گفت: در حال حاضر فقط ۲۰ درصد از حجم مخازن سدهای این استان دارای آب است. 
واسطه اظهار کرد: حجم مخازن سدهای این استان ۲۳۴ میلیون مترمکعب است که میزان آب موجود در آن‌ها هم اکنون ۴۷ میلیون مترمکعب است. 
وی تصریح کرد: میزان آب موجود در مخزن سد شیرین‌دره ۲۳ میلیون مترمکعب است که در همین مدت در سال گذشته میزان آب موجود در آن ۶۴ میلیون مترمکعب بوده است. بدترین وضعیت سد از لحاظ دارا بودن آب را سد بارزوی شیروان دارد که ۱۳ درصد از مخزن آن دارای آب است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه