سرعت کند بازآفرینی شهری در بجنورد

فرماندار از کمبود اعتبار و ترک فعل متولیان انتقاد کرد

سرعت کند بازآفرینی شهری در بجنورد


​​​​​​​فرماندار بجنورد حاشیه‌نشینی را از مشکلات شهری مرکز خراسان شمالی دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح بازآفرینی شهری تکلیف دارند و باید به این وظیفه عمل کنند تا اجرای این طرح تسریع شود. به گزارش روابط عمومی فرمانداری بجنورد، محمدباقر باقرپور اظهار کرد: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در بجنورد از برنامه عقب است و در این زمینه کوتاهی شده است. فرماندار بجنورد افزود: برای اجرای بازآفرینی شهری بجنورد اعتبار خوبی مصوب شده است که امید می‌رود اقدام‌های مناسب برای رفاه شهروندان در مناطق مختلف انجام شود.باقرپور ادامه داد: بیش از ۲۰ دستگاه در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری دخیل هستند و همین تعدد هم در کند بودن روند اجرای کار مؤثر بوده است، ضمن اینکه برخی از دستگاه‌ها در این زمینه تخصص لازم را ندارند.
وی عنوان کرد: پنج طرح بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰میلیارد و ۳۸ میلیون تومان در بجنورد در دست اجرا و پیگیری است که با تکمیل این طرح‌ها شرایط فرهنگی مناطق حاشیه‌ای بهبود می‌یابد.
فرماندار‌بجنورد افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات در اجرای پروژه‌های مختلف در محلات هدف بازآفرینی شهری، کمبود اعتبار است، در سال ۱۴۰۰ برای اجرای پنج پروژه ۱۰ میلیارد و ۳۸ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت که به طور کامل جذب شد.
وی اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های در دست اجرا در محلات هدف بازآفرینی شهری مرکز استان ۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گفته مدیران شهری نارسایی در بحث مسکن، حاشیه‌نشینی در اطراف بجنورد را در سال‌های اخیر گسترش داده و نبود برنامه مشخص و سیاست‌های دیرهنگام در بحث مسکن افراد نیازمند و همچنین ساماندهی نشدن بافت‌های فرسوده با برنامه‌ای خاص سبب ازدحام جمعیت در مناطق حاشیه‌ این شهر شده است. وجود دامداری‌ها و کارگاه‌ها برای مناطق زیستی بحران ایجاد کرده است، فقر و نبود کار از مهم‌ترین چالش‌های ساکنان مناطق حاشیه‌نشین بجنورد است و 
هم‌اکنون ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی نیز در این مناطق دیده می‌شود که اعتیاد، طلاق و بزهکاری از جمله آن‌هاست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه