800پروژه عمرانی در مشهد فعال است

800پروژه عمرانی در مشهد فعال است

شهردار مشهد گفت: اکنون ٨٠٠ پروژه فعال عمرانی کوچک و بزرگ در این شهر فعال است که باید از روش‌های مختلف آن‌ها را تأمین مالی کنیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی در حاشیه یکصد و چهاردهمین نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌های کشور اظهار کرد: در این نشست مسائل مختلف و متنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مسائل پیشنهادی شهرداری مشهد درخصوص رفع موانع استفاده شهرداری‌ها از فاینانس‌های خارجی و روش‌های متنوع تأمین مالی نیز ارائه شد. همچنین درخصوص توسعه حوزه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس نیز تأکید شد.
شهردار مشهد ضمن اشاره به اینکه امیدواریم حمایت‌های دولت از شهرداری‌ها استمرار داشته باشد، ادامه داد: در این نشست درخصوص روش‌های متنوع تأمین مالی برای پروژه‌های عمرانی بحث شد، اکنون ٨٠٠ پروژه فعال عمرانی کوچک و بزرگ در مشهد فعال است که نیاز داریم بتوانیم از روش‌های مختلف آن‌ها را تأمین مالی کنیم.
ارجائی گفت: موضوع دیگری که در این نشست در مورد آن صحبت شد افزایش اختیارات شهرداری‌های کلانشهر‌ها بود. متأسفانه امروز هیچ تناسبی بین اختیارات شهرداران با شرح وظایف و مسئولیت‌ها در کلان‌شهرها وجود ندارد و آن‌ها کلانشهرها را با قوانینی اداره می‌کنند که شهرهای زیر 100هزار نفر با آن اداره می‌شود و این اتفاق به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای مدیریت کلانشهرها نیست. این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امیدواریم بتوانیم توفیقاتی را در این زمینه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: متأسفانه حاشیه‌نشینی یکی از معضلات است، شهر مشهد نسبت به شهرهای دیگر بیشترین جمعیت حاشیه‌نشینی را در کشور دارد و یک سوم جمعیت مشهد در مناطق پیرامونی زندگی می‌کنند.
شهردار مشهد ادامه داد: امسال با تصویب شورای اسلامی شهر بیش از ۴٠درصد از بودجه عمرانی را به امور عمرانی حاشیه شهر اختصاص داده‌ایم و ٨۵٠ میلیارد تومان پروژه زودبازده تعریف شده است که بخش زیادی از این پروژه‌ها تا پایان سال افتتاح خواهند شد‌. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه