سرقت50 میلیاردی به شیوه فیلم‌های هالیوودی!

ردزنی متهمان توسط پلیس مشهد

سرقت50 میلیاردی به شیوه فیلم‌های هالیوودی!

دو سارق حرفه‌ای که با تخریب دیوار و سقف دو مغازه دست به سرقت 50 میلیارد ریالی اموال شاکیان زده بودند، با تلاش مأموران پلیس فرماندهی انتظامی مشهد در حاشیه شهر، ردزنی و دستگیر شدند.


اعلام سرقت به پلیس

اپراتور پلیس 110 مشهد تلفن را پاسخ می‌دهد. آن سوی خط، مردی نگران با صدای لرزان خبر از سرقت چند میلیارد تومانی از دو مغازه در بازار رضا(ع) می‌دهد. لحظاتی بعد مأموران در محل حاضر شده و مشاهده می‌کنند که دیوار و سقف دو فروشگاه عطر و انگشتر در بازار مزبور تخریب و سارقان، شبانه طی نقشه‌ای از پیش طراحی شده وارد دو فروشگاه شده و چند میلیارد تومان لوازم را با خود برده‌اند.
رئیس پلیس مشهد ضمن اعلام اینکه دو سارق در این زمینه دستگیر شده‌اند، در تشریح روند پیگیری این پرونده انتظامی گفت: پس از اعلام وقوع دو فقره سرقت از فروشگاه‌های عطر و انگشتر در بازار رضا(ع) و حضور یک تیم از مأموران پلیس در محل، گزارش اولیه ماجرا به فرماندهی انتظامی مشهد منعکس شد و با توجه به اینکه برآورد اولیه نشان می‌داد حدود 50 میلیارد ریال کالا از هر دو مغازه به صورت شبانه سرقت شده، تیم پلیسی به صورت ویژه‌ای شناسایی عاملان سرقت را در دستور کار قرار داد.
از سوی دیگر چون احتمال داشت اموال مسروقه از شهر و یا استان خارج شود، باید مأموران هرچه سریع‌تر رد عاملان این اقدام را می‌زدند.

 نگهداری 25 میلیارد پول نقد در فروشگاه!
سرهنگ نگهبان تصریح کرد: وقتی هر دو مالباخته به مقر پلیس دعوت شدند و جمع‌آوری مستندات و سرنخ‌های این سرقت در دستور کار قرار گرفت، مشخص شد سارقان که با تخریب دیوار و سقف این فروشگاه‌ها وارد محل شده بودند، حدود 25 میلیارد ریال وجه نقد، 3 میلیارد ریال چک، 150 کیلوگرم عطر، تعداد زیادی انگشتر نقره گرانقیمت و یک دستگاه لپ‌تاپ را باخود برده‌اند.
رئیس پلیس مشهد در ادامه بیان کرد: مأموران پلیس پس از چند روز پیگیری و انجام اقدامات فنی، پی بردند در این سرقت دو نفر نقش داشته‌اند که پس از اجرای نقشه مذکور به حوالی جاده سیمان گریخته و آنجا مخفی شده‌اند تا به خیال خامشان آب‌ها از آسیاب بیفتد.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: وقتی همه چیز برای عملیات پایانی پلیس در این پرونده که همان دستگیری عاملان سرقت بود مهیا شد، هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی صورت گرفت و مأموران هر دو نفر را در پی یک عملیات دقیق و ضربتی دستگیر کردند.

کشف اموال مسروقه
فرمانده انتظامی مشهد گفت: پس از این اقدام، متهمان به مقر پلیس منتقل شده و مورد تحقیق قرار گرفتند. این افراد ابتدا سعی کردند منکر هر گونه سرقتی شوند که وقتی با ادله قوی پلیس مواجه شدند و راهی برای مخفی‌کاری نداشتند، ضمن اعتراف به سرقت و تشریح دقیق اقدامات مجرمانه خود در شب واقعه، محل نگهداری اموال مسروقه را هم لو دادند.
در این مرحله، مأموران به همراه سارقان به مکان اختفای 50 میلیارد ریال اموال شاکیان مراجعه کرده و پس از کشف تمامی اقلام و وجوه نقد، آن‌ها را بعد از طی مراحل انتظامی و قضایی تحویل مالباخته‌ها دادند.
سارقان هم پس از تکمیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند تا قانون در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

توصیه‌های پلیس را جدی بگیرید
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری پول نقد بیش از حد متعارف در مغازه و دفتر کارتان خودداری کنید. همچنین اگر پشت مغازه شهروندی ملک مخروبه‌ای وجود دارد، حتماً برای ایمن‌سازی محل اقدامات لازم را انجام دهند تا راه ورود به آنجا مسدود شود. زمانی که فروشگاه تعطیل است به هیچ عنوان طلا، نقره و... را پشت ویترین رها نکنید و تمامی آن‌ها را جمع‌آوری و به محل امنی منتقل کنید.
مسیر کانال کولر به داخل فروشگاه را با تدابیر امنیتی دقیق مسدود کنید. همچنین طلافروشی‌ها و فروشگاه‌هایی که کالاهای با ارزش نگهداری می‌کنند، نصب قفل مخفی را به هیچ عنوان فراموش نکنند.

خبرنگار: عقیل رحمانی 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه