زوج 4 متری!

دیاباته، لوکادیا را آزاد کرد

زوج 4 متری!


بازی پرسپولیس و ملوان، کیفیتی پایین‌تر از حد انتظار داشت. تیم یحیی گل‌محمدی، تا دقیقه 70 فقط یک شوت داخل چارچوب زده بود و اوضاع خوب جلو نمی‌رفت. سرمربی پرسپولیس برای تغییر روند بازی، دست به تعویض‌های پرریسکی زد و برای اولین‌بار، یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را همزمان در خط حمله به میدان فرستاد. هفته پیش و در نخستین حضور کوتاه دیاباته در ترکیب پرسپولیس، او جانشین لوکادیا شده بود اما این‌بار، گل‌محمدی از هر دو آن‌ها در خط حمله استفاده کرد. تصمیمی که توانست، روند مسابقه را عوض کند.
دیاباته در انزلی شروعی فراتر از انتظار داشت. او یک‌بار با ضربه سر، دروازه ملوان را تهدید کرد که توپش با اختلاف کمی بیرون رفت. یک‌بار هم در دقایق پایانی با استارتی سریع و جا گذاشتن مدافع حریف، توانست خطر مهمی روی دروازه حریف ایجاد کند. ضربه او را این‌بار، ایمان صادقی مهار کرد. دو شوت و یک شوت داخل چارچوب، آمار دیاباته مقابل ملوان بود. آماری که او را در 20 دقیقه، تبدیل به فعال‌ترین بازیکن هجومی پرسپولیس کرد.
یورگن لوکادیا مقابل ملوان، بین مدافعان پرتعداد حریف گرفتار شده بود. با توجه به اینکه او تک مهاجم پرسپولیس بود، فضایی برای درخشش نداشت. لوکادیا تا قبل از ورود دیاباته به زمین، فرصتی برای شوتزنی پیدا نکرد. دقایقی بعد از ورود شیخ اما، این بازیکن با فضاسازی و مشغول کردن دو مدافع حریف، فرصت خوبی در اختیار لوکادیا گذاشت. با ورود شیخ دیاباته، برتری هوایی پرسپولیس بیشتر هم می‌شود. دیاباته با قد یک متر و 94 سانتیمتر و جاگیری خوب، می‌تواند ضربات سر را در خط حمله پرسپولیس بزند و استفاده بهتری از سانترهای دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی، سعید صادقی یا سروش رفیعی ببرد. دیاباته از این توانایی، در دفاع هم استفاده می‌کند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه