چشم استقلال به نبرد کلاسیک در انزلی

آغاز هفته دهم لیگ برتراز امروز

چشم استقلال به نبرد کلاسیک در انزلی

هفته دهم لیگ برتر از امروز در شهرهای مختلف آغاز می شود که در مهم‌ترین بازی امروز پرسپولیس صدرنشین در انزلی به مصاف ملوانان زخمی می‌رود.


جدال پرسپولیس با ملوان یکی از کلاسیک‌ترین و قدیمی‌ترین تقابل‌های تاریخ فوتبال ایران است. نبرد دو تیم از دهه 50 آغاز شده ولی با سقوط ملوان به لیگ یک در پانزدهمین دوره لیگ برتر، وقفه‌ای 2هزارو385 روزه در آن ایجاد شد. ملوان هنوز دل هوادارانش را در بازگشت به لیگ برتر بدست نیاورده و در قعر جدول و دست وپا می‌زند. با این حال بازی در انزلی همیشه برای سرخ‌ها سخت و نفسگیر بوده است. آن‌ها البته این بار این شانس را دارند که در استادیوم خالی و بدون تماشاگر به میهمانی ملوانان می‌روند. به هر حال تماشاچی‌های انزلی همیشه یار دوازدهم و حتی سیزدهم و چهاردهم این تیم بوده اند و نبودشان حسابی قند را در دل حریفان آب می کند. سرخپوشان پایتخت لیگ بیست‌ودوم را با نتایجی درخشان آغاز کرده‌اند و قبول تنها یک شکست در 9 هفته اخیر و کسب 18 امتیاز و میانگین امتیازی 2، نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها در مسیر قهرمانی قدم برمی‌دارند و نگاهی به آمار نشان می‌دهد که شاگردان یحیی گل‌محمدی توانسته‌اند بهتر از فصول گذشته خود نتیجه بگیرند. پرسپولیس که این روزها فقط روی کاکل لوکادیا می‌چرخد نمی‌خواهد دست خالی از بندر برگردد؛ چرا که استقلال در تقابل جمعه مقابل آلومینیوم اراک مترصد کوچک ترین فرصت است تا صدرنشین بدون رقیب باشد. بازگشت فتح‌الله زاده به استقلال با شک و شبهه‌هایی در خصوص ادامه موفقیت این تیم همراه است و نتیجه نبرد ساپینتو و رحمتی می‌تواند ترسیم کننده کامیابی یا ناکامی استقلال باشد. آلومینیوم اراک یکی از تیم‌های سینوسی لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رود که به نظر می‌رسد با گذر از روزهای ابتدایی رفته‌رفته به سوی آرامش و ثبات قدم بر می‌دارد و مهدی رحمتی در تلاش است تا بتواند به مانند روزهای حضورش در تیم پدیده مشهد، تیمی شگفتی‌ساز را در لیگ برتر فوتبال ایران بسازد. نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد اراکی‌ها هم اقتصادی برنده می‌شوند و هم اقتصادی می‌بازند!
در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته دهم لیگ برتر، هم امروز سپاهان و تراکتور در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم خواهند رفت. این دو رقیب سنتی که در میان تیم‌های شهرستانی پرهوادارترین تیم‌ها به حساب می‌آیند، هر دو به سه امتیازی بازی چشم دوخته‌اند؛ این در حالی است که تراکتور طی دو فصل اخیر هیچ بردی مقابل سپاهان نداشته است.
شاگردان بردیف در حال حاضر با 14 امتیاز پنجم هستند. آن‌ها با پرسپولیسِ صدرنشین تنها 4 امتیاز اختلاف دارند؛ تیمی که همه بازی های خود جز تقابل با تراکتور را با پیروزی پشت سر گذاشته است. سرخپوشان فوتبال آذربایجان بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس در هفته هفتم بود که خود را به عنوان یک مدعی مطرح کردند. آن‌ها حریف قدرتمند خود را در حالی شکست دادند که آخرین بار در سال 1398 موفق به شکست دادنش شده بودند.
پنجشنبه 28 مهر: سپاهان-تراکتور15:00/ مس کرمان-صنعت نفت آبادان17:00/ ملوان-پرسپولیس17:00/ نساجی -فولاد17:30
جمعه 29 مهر: پیکان-هوادار15:00/ استقلال-آلومینیوم17:00/ نفت مسجد سلیمان-مس رفسنجان17:00/ گل گهرسیرجان-ذوب آهن17:00

برچسب ها :
ارسال دیدگاه