نیازمند حضور واقفان در حوزه‌های علمی و پژوهشی هستیم

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

نیازمند حضور واقفان در حوزه‌های علمی و پژوهشی هستیم


معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت ورود واقفان و نیکوکاران به عرصه‌های علمی و پژوهشی تأکید کرد.
دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با مدیران مؤسسه‌های تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همه ما خادم امام رضا(ع) هستیم و به این خدمت افتخار می‌کنیم. 
وی با اشاره به ضرورت نمایه‌سازی نشریات داخلی در حوزه‌های علوم انسانی افزود: امروزه برخی فقط دنبال فناوری هستند و تولید علم نمی‌خواهند اما در واقع باید گفت بدون تحقیقات بنیادی نمی‌توان به تولید علم دست یافت. ما باید نهضت نمایه‌سازی را را‌ه‌اندازی کنیم، در همین راستا نیاز است واقفان در حوزه پژوهش ورود پیدا کرده و از ظرفیت بسیار مناسبی که در آستان قدس رضوی موجود است، استفاده کنند.
صالحی همچنین گفت: گنجینه‌ای که در حوزه‌های مختلف به ویژه پژوهش و فناوری در مجموعه آستان قدس رضوی وجود دارد باید نمایه‌سازی بین‌المللی شود و در همین خصوص ما آماده همکاری با این مجموعه مقدس هستیم.
دکتر عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه فعالیت‌های آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون علمی و پژوهشی بوده و در همین خصوص مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی متعددی تأسیس شده است، گفت: با توجه به نیاز آستان قدس رضوی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی، سازمان علمی و فرهنگی باید به محل گفت‌وگوها، آمد و شدها و پژوهش‌های فاخر در کشور تبدیل شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه