ضمانتی برای تکرار قهرمانی جهان نمی‌دهم

هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته:

ضمانتی برای تکرار قهرمانی جهان نمی‌دهم

مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان ۱۳ تا ۲۰ آبان ماه (۴ تا ۱۱ نوامبر) برگزار خواهد شد.


​​​​​​​تیم ملی ایران باید به عنوان مدافع قهرمانی در این رقابت ها شرکت کند اما لغو مهم‌ترین دیدارهای تدارکاتی این تیم از یک طرف و از طرفی برگزاری مسابقات به میزبانی بوسنی، شرایط را برای تکرار قهرمانی سخت‌تر از همیشه کرده است. 
هادی رضایی گفت: والیبال نشسته ایران قهرمانی‌های زیادی در مسابقات قهرمانی جهان دارد اما این مسئله دلیلی بر کم اهمیت جلوه دادن این رقابت‌ها نیست. مسابقات همیشه اهمیت و حساسیت خاص خود را دارد، به خصوص اگر مبنای توزیع دو سهمیه اول بازی های پارالمپیک هم باشد. 
وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها، این دوره مسابقات قهرمانی جهان در خانه گربه سیاه والیبال نشسته ایران برگزار می شود. بوسنی رقیب همیشگی ایران برای فینال در همه رویدادها بوده است. اگر شرایط میزبانی و تأثیری که روی عملکرد این تیم در مسابقات پیش رو خواهد داشت را نادیده بگیریم، قطعاً خودمان را گول زده ایم. در این دوره برای رسیدن به فینال و کسب سهمیه به معنای واقعی باید بجنگیم وگرنه به راحتی فرصت را از دست می‌دهیم. 
سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به لغو تورنمنتی که قرار بود با حضور تیم های آلمان و قزاقستان برگزار شود و تأثیری که می‌تواند روی شرایط و عملکرد تیمش داشته باشد، اشاره کرد و گفت: 100 درصد لغو این بازی‌ها اشکالاتی در روند آماده سازی ایجاد می‌کند اما ما عادت کردیم با مشکلات بسازیم و این‌گونه در رویدادهای مهم شرکت داشته باشیم. به قدری این شرایط را تجربه کرده ایم که استاد بحران ها شده‌ایم. 
رضایی در پاسخ به این پرسش که «با همه این شرایط تیم ملی والیبال نشسته می‌تواند در بوسنی از قهرمانی دوره پیشین خود دفاع کند؟»، گفت: ورزش ضمانت ندارد. من هم ضمانتی برای تکرار این قهرمانی نمی‌دهم. تاکتیک و سیستم و بازیکنان خوب در اختیار دارم و تلاشمان را هم خواهیم داشت اما ضمانتی نمی‌دهم. 
مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان در بخش مردان با حضور ۱۶ تیم و در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال نشسته ایران در گروه دوم با قزاقستان، عراق و کرواسی دیدار خواهد داشت. دو تیم برتر مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان صاحب سهمیه پارالمپیک می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه