اتوبان دوطرفه کی‌روش و لیگ برتر

آسمان تیم ملی فوتبال آفتابی است

اتوبان دوطرفه کی‌روش و لیگ برتر

همزمان با آغاز مینی کمپ تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر شاهد رویکرد جدیدی از سوی کادر فنی تیم ملی بودیم که نشان می‌دهد کارلوس کی‌روش قصد دارد با تقویت روابط خود با مربیان شاغل در لیگ برتر انگیزه آن‌ها را برای همکاری بیشتر با تیم ملی تشدید کند تا آن‌ها در مدت زمان اندک باقیمانده تا شروع رقابت‌های جام جهانی همکاری خود را با کادر تیم ملی مضاعف کنند.


سرمربی پرتغالی تیم ملی پیش از شروع این کمپ کوتاه مدت در جمع بازیکنان حاضر در اردو از شاگردانش خواست به پاس خدمات شایسته باشگاه‌ها، مربیان و هواداران فوتبال ایران تمام توانمندی خود را به کار گیرند تا بتوانند پاسخ محبت‌های آن‌ها را به نحو قانع کننده بدهند.
کی‌روش در جمع بازیکنان گفت: باید از فداکاری تیم‌های لیگ برتری و خانواده فوتبال ایران قدردانی کنم. 
در فاصله ۴۲ روز تا آغاز جام جهانی فرصتی فراهم است که بتوانیم با تعهد و تمرکزمان به این از خودگذشتگی پاسخ بدهیم. تعهد به کار و تمرکز کامل تمام آن چیزی است که از تیم ملی توقع می‌رود.
از تغییر لحن کارلوس کی روش و ادبیات او کاملاً پیداست وی به هیچ عنوان قصد ندارد چالش‌های دوره پیشین مربیگری خود را پیش از رقابت‌های جام جهانی تکرار کند، به همین دلیل با کمک گرفتن از این ادبیات تلاش دارد روحیه بازیکنان خود را تقویت کند . او بنا دارد در دوره جدید فعالیتش در تیم ملی با همه اهالی فوتبال تعامل کند و بدون چالش و حاشیه به استقبال بازی‌های سخت جام جهانی برود، البته که در این میان همکاری مربیان باشگاه‌های لیگ برتری نیز تا به امروز با کی‌روش کاملاً هماهنگ و ایده آل بوده تا در مقطع کنونی تیم ملی بدون کوچک‌ترین مشکلی فعالیت‌های آماده‌سازی خود را برای حضوری قدرتمند در جام جهانی پشت سر بگذارد.
شرایط موجود و فضای حاکم بر اردوی تیم ملی نشان می‌دهد برخلاف پیش‌بینی برخی جریان‌های منتقد، حضور دوباره کارلوس کی‌روش در تیم ملی تاکنون نتیجه مثبتی در پی داشته و اگر همین روال تداوم یابد، می‌توانیم امیدوار باشیم تیم ملی در رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی به دور از حاشیه و تنش‌های کاذب که بعضاً در دوره دراگان اسکوچیچ شاهد شکل‌گیری آن‌ها بودیم، به استقبال مسابقات برود.
نظم‌گرایی کارلوس کی روش و آشنایی بازیکنان تیم ملی با خطوط قرمز وی در اردوی تیم ملی می‌تواند برگ برنده ایران در بازی‌های قطر باشد، از سویی دیگر وسواس مدیران فدراسیون فوتبال برای از بین بردن موانع احتمالی پیش روی تیم ملی، این آرامش خاطر را برای ملی‌پوشان و کادر فنی تیم ملی به وجود آورده که آن‌ها دغدغه‌ای جز موفقیت در بازی‌های حساس برابر انگلیس، آمریکا و ولز نداشته باشند. بر همین اساس می‌توان شرایط موجود تیم ملی را مثبت ارزیابی کرد و بعید است اتفاقی بتواند فضای کنونی را تحت تأثیر خود قرار دهد تا مسیر مورد نظر برای انجام یک مأموریت بزرگ دچار چالش شود.

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه