آموزش مفاهیم دینی با قصه، نمایش و بازی

آموزش مفاهیم دینی با قصه، نمایش و بازی


​​​​​​​حجت‌الاسلام والمسلمین «علی پایاب»، مدیر پایگاه‌های تبلیغی-معرفتی حرم مطهر رضوی که رواق کودک از مجموعه‌های زیرنظر این مدیریت است، به خبرنگار ما می‌گوید: ایجاد رواق ویژه کودکان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات تولیت محترم آستان قدس رضوی بوده است به همین منظور و با حمایت‌ها و رهنمودهای تولیت معزز این آستان مبارک و به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، فاز نخست رواق تخصصی کودک دوم فروردین ماه 1401 و با حضور تولیت محترم آستان قدس رضوی در فضایی به مساحت حدود هزارو200مترمربع و در بخشی از فضای رواق کوثر حرم مطهرامام رضا(ع) ایجاد شد که در فاز نخست، ظرفیت و قابلیت میزبانی از حدود 100کودک در هر ساعت را دارد. 
این مقام مسئول خاطرنشان می‌کند: کار در حوزه کودک و نوجوان در آستان قدس رضوی امری جنبی، حاشیه‌ای و موردی نیست بلکه یک کار اصلی و حساس بوده و از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی و مذهبی است و برای انجام آن، برنامه‌ریزی‌های مستمر و طرح‌های جدیدی در دست اقدام است.
مدیر پایگاه‌های تبلیغی- فرهنگی حرم مطهر رضوی درباره فعالیت رواق کودک تصریح  می‌کند: هدف رواق کودک، آموزش مفاهیم دینی و رضوی همراه با قصه، نمایش، بازی و سرگرمی است. مخاطب این رواق کودکان (پسر و دختر) 5 تا 9 ساله هستند که در صورت فراهم بودن شرایط و امکانات لازم و برنامه‌ریزی مدون و با صلاحدید  مدیران و مسئولان ارشد آستان قدس رضوی، گسترش دامنه فعالیت این رواق در فازهای بعدی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
وی درمورد این رواق اضافه می‌کند: فعالیت‌های رواق کودک مربی‌محور و بدون حضور والدین است. مدت زمان حضور هر کودک در فاز نخست این رواق، حدود 45دقیقه بوده و والدین، کودکان خود را مطابق شرایط و ضوابط تعیین‌شده، تحویل مسئولان این رواق می‌دهند و می‌توانند با فراغت به زیارت بارگاه مطهر امام هشتم(ع) مشرف شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه