مهم‌ترین رواق حرم رضوی از نگاه والدین

مهم‌ترین رواق حرم رضوی از نگاه والدین


​​​​​​​در بیرون از رواق کودک با برخی از والدین زائران کوچک امام رضا(ع) همکلام شدیم تا نظرشان را در خصوص راه‌اندازی رواق ویژه کودکان جویا شویم. 
«هانیه باقری» 31 ساله، مادر فاطمه صفری از تهران می‌گوید: امروز دخترم سبب شد من و همسرم یک بار دیگر و پیش از بازگشت به تهران، به حرم امام رضا(ع) بیاییم. انگار خود امام هشتم(ع) یک بار دیگر ما را طلبید. از صبح که از خواب بیدار شدیم دخترم به ما می‌گفت او را به رواق کودک ببریم. راستش را بخواهید قبلاً در حرم گوشی تلفن همراهم را به دخترم می‌دادم تا بازی کند و من هم به زیارت و نماز خواندن برسم اما این دفعه وقتی دخترم از داخل رواق کودک خارج شد، خیلی خوشحال و با حوصله بود و دوست داشت بیشتر در حرم بمانیم.
«محمدرضا نیازی» 37ساله، پدر محمدجواد نیازی از تهران نیز بیان می‌کند: واقعاً امروز خیلی خوشحالم و از امام رضا(ع) تشکر کردم که قسمت شد فرزندم به این رواق بیاید و چیزهای تازه و جالبی درباره مفاهیم دینی و زیارتی یاد بگیرد. به‌خصوص خاطره‌ای خوش و دل‌انگیز هم برایش باقی ماند و حتی پسرم به من می‌گفت فردا هم او را به اینجا بیاورم و این برایم خیلی مهم است که فرزندم از لحظات حضور در حرم مطهر امام هشتم(ع) لذت می‌برد. 
«فریبا ناظمی»33ساله، مادر درسا و درنا ناظمی از اصفهان نیز معتقد است: فرزندانم امروز از حضورشان در رواق کودک خیلی خوشحال و راضی بودند، چون هم بازی کردند و هم مطالب تازه‌ای یاد گرفتند. مربیان این رواق با زبان بازی، سرگرمی، نقاشی، قصه‌گویی و... درباره زیارت و حرم و سایر مطالب دینی به فرزندانمان چیزهایی آموختند که شاید ما والدین نتوانیم آن‌گونه که شایسته و بایسته است به کودکان بیاموزیم. به نظرمن، مهم‌ترین رواق حرم مطهر همین رواق کودک است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه