عشایر، بی‌بهره از طرح خرید تضمینی دام

خراسان شمالی

عشایر، بی‌بهره از طرح خرید تضمینی دام

رئیس اداره امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: متأسفانه عشایر استان امسال از اجرای طرح خرید تضمینی دام بهره چندانی نبردند.


​​​​​​​علی اکبر اصغرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از اجرای این طرح به منظور مشخص کردن سهمیه دام روستایی و عشایری برای کشتار دام در کشتارگاه‌ها، جلسه‌ای برگزار ومقرر شد کشتار دام عشایری در کشتارگاه بجنورد در دو روز انجام شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که میزان کشتار دام در کشتارگاه بجنورد فقط ۳۰۰ رأس در روز است و عشایر استان نمی‌توانند تمام دام‌های مازاد مورد نظر خود را در طرح خرید تضمینی روانه کشتارگاه کنند.
وی بیان کرد: در همین راستا برای اینکه عشایر بتوانند بهره بیشتری کسب کنند، دام‌های عشایر شیروان در استان گلستان مورد کشتار قرار گرفتند که تاکنون ۴ هزار رأس دام عشایری شیروان در یکی از کشتارگاه‌های استان گلستان کشتار شده‌اند.
این مقام مسئول توضیح داد: در خراسان شمالی 2میلیون رأس دام سبک وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ هزار رأس متعلق به عشایر است.
گفتنی است تاکنون ۱۶ هزار و ۱۴۵ رأس دام سبک و ۵۴۵ رأس دام سنگین استان در راستای اجرای طرح خرید تضمینی دام، روانه کشتارگاه شده و توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه