وجود 15هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

وجود 15هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی

معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی گفت: حدود ۵ هزار نفر در مشهد شناسایی شده‌اند که از تحصیل بازمانده‌اند.


آذر رشیدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: بیش از 15هزار بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی داریم که حدود 5 هزار نفر در مشهد شناسایی شده و این مهم ادامه دارد.
وی افزود: دلیل عمده این موضوع برای سنین 6سال کرونا و برای سنین هفت تا هشت سال، فقر مالی خانواده‌ها، معلولیت، ازدواج‌های زودرس دختران در روستاها و فوت است. عمده کودکان بازمانده از تحصیل مشهد در حاشیه شهر از جمله تبادکان و ناحیه یک و پنج قرار دارند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های زندگی، نخستین آسیب به فرزندان گروه آسیب‌پذیر وارد و موجب شده تحصیل فرزندان آن‌ها در اولویت قرار نگیرد. ما در زمینه فقر مالی اقداماتی انجام داده‌ایم. پویش مشهد مهربان فاز بازمانده از تحصیل را پیاده کردیم. در هفته کودک نیز اقلام آموزشی را به تعدادی از این کودکان بازمانده که شناسایی شدند، ارائه می‌کنیم.
سید امیر شوشتری؛ مدیر کل آموزش ‌و پرورش خراسان‌ رضوی نیز اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود هزار معلم در استان مواجه هستیم. رقمی که البته حدود یک هفته مانده به بازگشایی مدرسه‌ها، حدود 4 هزار تا 5 هزار نفر اعلام شده بود و آموزش‌ و پرورش برای جبران این کمبود روش‌هایی مانند به‌ کارگیری سربازمعلم، روحانی‌معلم و اضافه‌کار معلمان را به کار بسته است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی افزود: برای تأمین هزار معلم مقرر شد از نیرو‌های بازنشسته آموزش ‌و پرورش برای تدریس در مدرسه‌ها استفاده شود. برنامه دیگری برای رفع کمبود معلم داریم و به‌ زودی به ‌صورت سراسری اعلام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه