پیشنهادهایی برای اثرگذاری بیشتر مبلغان دینی درفضای مجازی

پیشنهادهایی برای اثرگذاری بیشتر مبلغان دینی درفضای مجازی

سیاست‌گذاری و طراحی اقدام‌های عملیاتی در مواجهه با مبلغان دینی فضای مجازی نیازمند آشنایی کامل با شبکه‌های اجتماعی و نسبت آن‌ها با زیست طلبگی است.


محمد علی روزبهانی در تحلیل کیفی فعالیت مبلغان دینی در اینستاگرام نوشت: با توجه به پژوهش و تحلیل مضامین پست‌های 80 نفر از مبلغان دینی فعال در رسانه اجتماعی اینستاگرام، نکات زیر برای برنامه‌ریزی اثرگذار در این عرصه پیشنهاد می‌شود:
  برگزاری دوره‌های بلندمدت: بیشترین کنشگری مبلغان دینی در اینستاگرام به اخلاق و تربیت دینی اختصاص دارد، اما مبلغان نتوانسته‌اند این محتوا را از قالب کتاب به قالب رسانه‌های اجتماعی منتقل کنند. بنابراین برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌ای بلندمدت و حداقل یک ساله برای بسیاری از ایشان ضروری است.
  افزایش سواد بصری: میزان کم استفاده از تصاویر گرافیکی نشان می‌دهد مهارت مبلغان مجازی در بهره‌گیری از نرم‌افزارهای گرافیکی و سواد بصری ایشان در سطح مطلوبی نیست. دوره‌های مهارت‌افزایی در این زمینه به صورت حضوری و مجازی مورد نیاز است.
  حمایت از صفحات موفق: به جای استخدام افرادی برای تأمین محتوای رسانه‌ای و یا تأسیس صفحاتی با هویت غیرواقعی، حمایت و پشتیبانی از صفحات موفق نظیر تأمین سخت‌افزارها، پشتیبانی آموزشی، شبکه‌سازی و… پرثمرتر و کارآمدتر است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه