شکست حصر آبادان بر تارک لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) می‌درخشد

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق:

شکست حصر آبادان بر تارک لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) می‌درخشد


​​​​​​​فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق گفت: نقش تعیین‌ کننده لشکر 77 خراسان در شکست حصر آبادان سبب شد این لشکر مزین به نام لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) شود و این موفقیت، برگ زرین دیگری بر افتخارات این لشکر افزود.
امیر سرتیپ «آذریان» در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه(ع) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،  سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده»؛ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از حماسه‌آفرینان شکست حصر آبادان افزود: دشمنی که آمده بود تا خوزستان را سه روزه به اشغال خود درآورد، با مقاومت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروهای مردمی مواجه شد.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر جهاد تبیین تأکید دارند که باید با تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و آگاهی‌بخشی به نوجوانان و جوانان این مهم مورد توجه قرار گیرد. درس علوم و معارف دفاع مقدس بستر مناسبی برای تبیین این حماسه عظیم برای نسل جوان به‌ خصوص دانشجویان است که باید نسبت به ارائه این درس در دانشگاه‌ها توجه شود.
سردار کارگر؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هم دراین مراسم گفت: متأسفانه راجع به عملیات ثامن‌الائمه(ع) کم کار شده است. این عملیات در وحدت نیرو‌های مسلح نقش داشت و مردم باور کردند که می‌توان صدام را شکست داد. 
وی افزود: یکی از مسائل مهم این است که پیروز اصلی دفاع مقدس مردم هستند و هرکس دفاع مقدس را صنفی بداند و به دنبال سهم باشد، دچار انحراف شده است.
ما پیش از جنگ، سیم خاردار را وارد می‌کردیم؛ اما امروز موشک تولید می‌کنیم و حتی کشورهای بزرگ دنیا به این باور رسیده‌اند که تجهیزات نظامی از ایران خریداری و استفاده کنند. امروز دشمن جنگ ترکیبی راه انداخته و دنبال تسخیر اذهان مردم است. دفاع مقدس کلید وحدت در کشور بود و از هر قشر و صنفی در آن حضور داشتند.
در پایان این مراسم از حماسه‌آفرینان لشکر77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) که در شکست حصر آبادان نقش‌آفرینی کردند، قدردانی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه